Probleem met editable region

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazzystijnemans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Beste mensen,

Ik heb mijn eerste volledige site zojuist af gemaakt. In totaal een template en nog 4 andere pagina's (contact, nieuws enz).

Eigenlijk lijkt het prima te werken maar ik heb halverwege ergens aangegeven welke stukken ik editable wil maken. Hier heb ik niet de "titel" en "links" (contact, nieuws enz) enzo in gezet.

Ik kan nu vanuit mijn template heel mooi de editable regions aanpassen maar de stukken die ik niet als editable region (de kopjes als nieuws) heb aangegeven, zijn geblokkeerd. Zelfs op mijn template!

Dit hoort toch niet zo te zijn bij je template? Die moet toch altijd en overal aan te passen zijn?
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Dus hoe ik mijn template weer volledig aanpasbaar maak?

Thanks!

Wie kan me helpen! Heb de site op allerlei manier aangepast alleen dit lukt me nog niet.

....:rolleyes:

Ik kan nu vanuit mijn template heel mooi de editable regions aanpassen maar de stukken die ik niet als editable region (de kopjes als nieuws) heb aangegeven, zijn geblokkeerd. Zelfs op mijn template!

Dit hoort toch niet zo te zijn bij je template? Die moet toch altijd en overal aan te passen zijn?

#1e
Zoals je zelf al vertelde kun je alleen de delen welke je toestaat te editten ook daadwerkelijk aanpassen/ tekst invoeren etc, maar de andere regionen niet. Natuurlijk niet want die heb je niet als editable aangegeven.

#2e
Wat betreft de template zelf....onmogelijk dat je het daarin niet kunt veranderen want die open je zovaak als je wilt en past deze aan naar behoeven.
Kan dit niet dan heb je een ander probleem namelijk...hoe heb jij die template gemaakt??

#3e
De bedoeling van een template is dat ook de NIET editable regionen aangepast kunnen worden door de beheerder(jij zelf dus neem ik maar aan), en het resultaat van deze wijzigingen komen dan ook automatisch in de gemaakte pagina's welke je gemaakt hebt met behulp van de template. (ten minste, als je wel hebt aangegeven dat je de pagina's wilt laten updaten na verandering van de template)

Is wel handig als je een (voor de "gebruiker") niet editable link zou willen wijzigen voor ALLE met dit template gemaakte pagina's.

Ik hoop dat dit je iets op weg heeft geholpen.

ps ... geen read protect of soortgelijke dingen als optie meegegeven aan de template?

grts en suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan