Probleem met een opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderm1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Beste mensen,

Ik ben een beginneling met C++ en heb een opdracht voor school waar ik niet uit kom wie wil mij hier even mee helpen ben al avonden bezig.

Het betreft de volgende opdracht : een programma te schrijven die berekent wat de afstand tussen 2 b.v. bomen is, met een minimale afstand van 10 en een maximale afstand van 20, is dit niet mogelijk moet het programma laten zien hoeveel de aftand groter moet worden voor een goede verdeling en de grootst mogelijk afstand die tussen de 2 bomen kan zijn moet het programma weergeven.

zelf had ik het tot zover geprobeerd en zelf kom ik er niet meer uit
#include <iostream.h>

int main()
{ int getal , afstand, i=1, ruimte ;
cout<<"geef de afstand ";
cin>>afstand;

for ((getal>=10)||(getal<=20))

{
getal+i;
afstand%getal+i;
}
cout<<"."<<afstand%getal;

return 0;
}
Please kan iemand mij mischien verder helpen
M.v.g. Sander

Laatst bewerkt:
wat is de waarde van "getal"? hoe kan je nu getal vergelijken in een loop met een waarde als die niet eens zelf een waarde heeft?

for (getal>=10||getal<=20) => getal heeft geen waarde toegewezen

toelichting

mijn excuses hiervoor maar zoals ik al zei ik zelf ben hier een beginner mee en kom er niet uit, is het niet zo dat het getal tussen de 10 en de 20 ligt en de afstand deelt door 10, 11 enz. dus hoe moet je hier dan een waarde voor invoeren??

Greetz sander

ik begrijp eigenlijk de vraag niet goed, wat moet je doen? afstand krijgen en zien hoeveel bomen je er maximaal op krijgt met een afstand tussen de bomen van 10 tot 20 meter?
bv ik wil 5 bomen op 100 meter , wat is de beste verdeleing? 100 / 5 = 20 en dit ligt in het tolerantie veld? dus print dit maar?

of heb je 2 bomen die naast mekaar staan van 10 tot 20 meter van elkaar, en moet je het verschil berekenen ofzo?

Laatst bewerkt:
exacte vraagstelling

gevraagd wordt een programma te schrijven waarmee men een afstand tussen b.v. de eerste en laatste boom kan invoeren. Het programma berekent dan een afstand tusen 2 bomen (tussen de 10 en 20 meter) die de kleinste afwijking heeft en het aantal b.v. bomen dat nodig is. Kunnen de b.v. bomen niet op een geheel aantal meters van elkaar geplaatst worden, dan moet het programma het aantal meters laten zien dat de buitenste bomen verplaats moeten worden.

Dus de bomen zullen over een zo'n groot mogelijke gelijke afstand verdeeld moeten worden en het programma moet dan laten zien wat deze afstand is en het aantal bomen dat benodigd zijn

ik hoop dat je de vraagstellling begrijpt, ik ben hier nu totaal al dik 12uur mee bezig geweest en ik zit helemaal vast

Heren,

Bedankt voor jullie energie maar volgens mij is het al gelukt ik zal hem straks wel ff plaatsen dan kun je zien wat ik bedoelde

maar toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan