• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met excel bestanden openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkBM80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Berichten
3
Ik heb sinds een maand een probleem met het openen van excel bestanden vanuit explorer. Ik krijg de volgende melding:

"There was a problem sending the command to the program"

Als ik het programma eerst open en van daaruit het bestand wil openen wil het wel. Met andere office programma's heb ik deze problemen niet.

Heb excel al een keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar het mag niet baten.

Configuratie:
Windows 7
Office 2007
 
Niemand weet hier een antwoord op?

Ik heb ondertussen zaken geprobeerd als excel.exe /regserver en via file doctor geprobeerd dde aan te passen, maar niks wil.

Ik weet ook niet hoe dde zou moeten staan voor excel bestanden!

Iemand??
 
Staat het .xls type nog wel gekoppeld aan Excel? Ga in je explorer in het menu naar Extra>Mapopties>[tab] Bestandstypen. Zoek daar naar het type XLS en kijk welk programma daar aan gekoppeld staat.

Groet, Leo
 
Staat het .xls type nog wel gekoppeld aan Excel? Ga in je explorer in het menu naar Extra>Mapopties>[tab] Bestandstypen. Zoek daar naar het type XLS en kijk welk programma daar aan gekoppeld staat.

Groet, Leo


Die mapstructuur kan ik niet vinden in windows 7. Ik heb wel in het register gekeken of daar de toewijzing goed staat en ook als ik kies voor eigenschappen bij het bestand zelf.

Hij opent ook excel wel, alleen de pagina blijft leeg met die foutmelding! :S

Als ik vervolgens hetzelfde bestand open vanuit excel dan opent deze wel zonder problemen.

Dit is alleen wel erg lastig, want nu moet ik alle excel bestanden die ik via mail krijg of online opvraag altijd eerst downloaden en daarna pas openen vanuit excel.
 
Excel bestanden openen

beste,

open excel
vervolgens office knop
opties voor excel
tabblad geavanceerd
scroll helemaal naar beneden kopje algemeen en zet vink uit bij andere toepassingen die dde gebruiken negeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan