Probleem met exe bestanden in mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikitazzz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
zou graag hulpje nodig hebben voor in mac os hoe zou ik .exe bestanden openen of de programmas installeren want kheb ze alleen in exe bestanden gedownload en kan nu niet instaleren omdat het geen <par file is ofzoo dus jah zou graag mij iemand helpen danku voor u aaandacht ;)

Eigenlijk moet ik niet reageren want wat mac betreft ben ik een leek, maar volgens mij is exe alleen voor windows en als je ze aan de praat zou krijgen zou dat wel eens heel raar uit kunnen pakken op een mac
maar zoals ik al zei, ik weet weinig van mac (nuttige post:rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Een .exe is een programma bestand voor Windows systemen. Zulke software is dus niet geschreven voor Mac osx.
Er is tegenwoordig volop software speciaal voor de Mac. Die programma's hebben .app als extensie. Installeren is meestal kwestie van slepen van de cd naar de map programma's.
Als je ze download is het meestal een .dmg bestand. Dat zijn image-bestanden die als je ze opent voordoen als een los station zoals een brander of usb-stick.

Je kan uiteraard *.exe bestanden op je Macje draaien als je over een van de nieuwere Intel Macs beschikt en een Windows partititie (b.v. via BootCamp of Parallels) geïnstalleerd hebt. Maar zoals gezegd, bestaat er meestal wel een Mac-alternatief voor een typische Windows exe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan