Probleem met explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Meestal doet mijn Shuttle barebone op XP wat hij moet doen.
Hij is gegarandeerd virus en spyware vrij. MAAR

Zo af en toe zie ik in taakbeheer explorer.exe 100% CPU gebruiken. Als ik alles afsluit dat open staat, blijft die gekke explorer staan.

Als ik opnieuw opstart doet alles het weer.

Heeft iemand een idee wat het is.

Eric.

P.S. laatst weigerde hij een CD van HP te lezen, veel gekker moet het toch niet worden
 
Probeer het eens met de volgende registersleutel te verwijderen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Of,

En kijk gelijk eens of deze sleutel, HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler, de vogende waarde heeft, 87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E.
 
Hallo Lange Pier

Ik weet niet waar je deze info vond, maar die eerste sleutel is er niet.

Die PropertyHandler wel.

Ook vond ik nog:
attachment.php
 

Bijlagen

  • Vraag lange pier.jpg
    Vraag lange pier.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 36
Heb er nog wel eentje, tiep dit in uitvoeren, regsrv32 /u shmedia.dll, en daarna regsrv32 shmedia.dll.

Het heeft te maken met de preview, die eerder sleutels alleen voor avi files, deze voor alle media files, die aan deze dll gekoppeld zijn, die worden dan ontkoppeld.
 
Heb je laatste voorstel nog niet geprobeert

Kwam er achter dat hij ging hangen als ik een bepaalde drive opende en daar bleek de boosdoener de map MPG's

Omdat ik dat ook al vermoede heb ik in map opties toen uitgezet waarmee de files MPEG (het zijn mpg files) geopend moeten worden. Nu doet hij niet meer gek. Maar waarom zegt "the extended problem generator" dat het een MPEG file is. Dat doet de kwal ook bij MP3.

Maar nu komt dan vraag 2:

In 2000 heb ik zo'n preview venster, kent XP dat niet.
Filmpjes doen het niet, maar ook irfanview doet het niet. Nu heeft die zelf thumbnails, maar ik vond het zo handig dat ik alleen de file hoefde aan te klikken om te zien wat het was/is.

Ook geeft hij zijn schijven niet grafisch weer. 2K doet dat wel.

Alvast weer bedankt,

Eric:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Vond 1 vraag wel voldoende.:cool:

Maare, het deregistreren en registreren van die ddl file, zou het op moeten lossen, en voor alle media files.

Voor vraag 2 heb ik geen antwoord, gebruik gewoon geen preview voor films, die staan gekoppeld aan WMP11, en Office Picture Manager voor foto's.
 
Bedankt

Ik denk dat je gelijk hebt, maar had het al handmatig opgelost.

Thanks any way my friend.

Eric;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan