Probleem met Ext. HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een 1tb externe harde schijf, deze wordt overal herkend in windows, in apparaatbeheer, schijfbeheer, etc.

Maar iedere keer als ik hem aansluit vraagt ie om te formatteren, hij begint dan wel maar, dan krijgt ie een foutmelding.

Daarnaast laat hij hem bij schijfbeheer als RAW zien

En kan geen Checkdisk uitvoeren daardoor om hem te repareren.

Iemand enig idee wat te doen?

Of formateren (en eventueel partitioneren) met het freeware programma Partition Wizard Home Edition.
Succes en groeten,
Peter.

Reactie

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor alle reacties!

Ik heb hem d.m.v. GParted kunnen formatteren naar NTFS en windows ziet hem nu ook niet meer als RAW. En ik kan er gewoon bij komen bij Windows. Testdisk ziet hem nu ook als goed, maar bij Crystaldisk zegt ie dat zijn gezondheid slecht is, daarbij is alles goed, behalve de volgende 3 dingen:

Reallocated Sectors Count (Geeft een Rood bolletje aan)
Seek Error Rate (Geeft een Rood bolletje aan)
Current Pending Sector Count (Geeft een Geel bolletje aan)

Als ik hem check op errors komt ie ook terug als geen errors gevonden.

Daarnaast als ik iets ernaar toe wil schrijven, bijv. een video van 175mb dan komt ie tot de 90% en dan blijft ie steken. Dan kan ik wel annuleren en staat er wel video op de externe harde schijf die ik ook goed kan bekijken, maar niet helemaal, omdat hij niet 100% heeft geschreven.

Iemand enig idee, wat ik nu moet doen?

Hallo

Deze harddisk heeft zijn beste tijd gehad.

Controleren of er nog garantie is , deze eventueel claimen ...

Peter

Reactie

Na enig gedoe doet ie het nu weer perfect, hij heeft alleen nog een aantal Bad Sectors. Heeft iemand nog een Software Tip om de Bad Sectors te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan