Probleem met Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gompy7964

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Telkens wordt na ongeveer twee minuten mijn sessie met extern buraublad beeindigd met de volgende melding:

De Extern Bureaublad-sessie is beeindigd

Een andere gebruiker heeft verbindinging met de externe computer gemaakt, waardoor de verbinding is verbroken. Probeer opnieuw verbinding te maken of neem contact op met de netwerkbeheerder of de technische ondersteuning.

Ik werk met Windows 7 Ultimate. Ook op de andere PC staat Windows 7 Ultimate geinstalleerd.

Op de helpsite van Microsoft wordt ik ook niet veel wijzer :confused:. Wie heeft de oplossing.

Ff scannen of er geen hackers aanwezig zijn / kijken of er spyware aanwezig is?
Over het gehele netwerk lijkt me wel even handig.

Hallo Ruty. Zelfs als ik windows opnieuw installeer blijf ik het probleem houden, dus dat is het probleem niet.
Groet.

Ik heb Norton Internet security op alle Pc. Regelmatig scan ik daar alle pc's mee. Er staan 3 Pc in het netwerk en de middelste geeft de problemen. Wanneer ik die of vanuit de eerste, of vanuit de derde pc wil benaderen via extern bureaublad wordt die na enkele minuten beeindigd door een zogenaamde andere gebruiker. Andersom heb ik geen problemen.

Zijn er wellicht nog andere mensen die een oplossing weten voor dit probleem.

Groet,
Gompy

Kan alleen maar gokken, & dan staat op de middelste Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken nog niet ingeschakeld, of Norton verbreekt daarom de verbinding.

Of je probeert zoiets te doen als met de ene computer een extern bureaublad-verbinding op te zetten, & dan via die extern bureaublad-verbinding een extern bureaublad-verbinding met de volgende, & dan nog een keer met de derde computer. Dat is wel mogelijk, maar wel vragen om problemen, want je krijgt dan al snel een loop zoals het Droste cacou doosje...

Beste Gompy,

hoe heb je dit opgelost? ik zit met hetzelfde probleem.

Beste wrbosch,

Het probleem werd veroorzaakt door een bepaalde instelling in het programma TuneUp Utilities.

Mocht je dit programma ook gebruiken, open het dan en ga naar het tabblad 'Windows aanpassen' Vervolgens klik je links op 'opties en gedrag afzonderlijk aanpassen' en daarna op 'aanmelding gebruikers'. Skrol daarna naar 'beheer' en klik rechts op het tabblad 'automatisch aanmelden' Zorg ervoor dat bij beveiliging 'automatisch aanmelden na afmelden' bij afmelden NIET staat aangevinkt. Dit probleem wordt dus veroorzaakt doordat je je eerst automatisch moet aanmelden nadat je je hebt afgemeld. Dit was bij mij in ieder geval de oorzaak van het probleem. Groet, Gompy

Laatst bewerkt:
Dank je Gompy,

Bij mij draait niet TunUp maar ik vermoed nu dat een ander programma System Sheduler, het probleem veroorzaakt. Dit kan ook automatisch inloggen. Ik heb het uitgezet maar blijkbaar blijft er ergens iets hangen. Ik ga het opnieuw installeren.
Groet Roelof

Probeer in ieder geval op één of andere manier het automatisch aanmelden na afmelden uit te schakelen. Misschien is dat de oplossing. Bij mij loste dat het probleem op. Succes ermee.
Groet,
Cees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan