probleem met externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotte129

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
2
Hallo,

Ik heb gisteren de externe harde schijf van mijn vader gebruikt om een back-up op te maken omdat ik een nieuwe pc heb gekocht. Ik wilde mijn hele fotomap er op zitten en helaas liep de computer toen vast. ik heb op annuleren gedrukt en de computer afgesloten en daarna pas de externe harde schijf uitgeschakelt.
Nu starte ik vanochtend mijn pc op en wilde ik de externe harde schijf openen; ik kreeg het bercith dat de schijf niet geformatteerd was en of ik dat wilde doen, uiteraard heb ik op nee geklikt, er staan namelijk ook bestanden van mijn vader op die schijf.
Als ik bij eigenschappen kijk, krijg ik te zien dat het beschikbare en zowel het gebruikte volume van de schijf, allebij op 0 bytes staat en ik kan de schijf niet meer openen.

Weet er misschien iemand hoe ik de schijf toch nog kan openen? via verkenner lukt het evenmin en de schijf geeft geen problemen aan.

Alvast bedankt,

Lotte
 
Ja je partitie gegevens zijn blijkbaar geraakt... zeer vervelend

Maar je zal professionele software nodig hebben en iemand met verstand van zaken om je gegevens terug te halen. Je hoeft niet te paniekeren hoor de gegevens staan nog op de schijf.
Kan je daar wel mee helpen ... stuur me een email bericht aub.

En je zal nog een extra schijf nodig hebben om de oude gegevens op te kopieëren tevens. Daarna kan je alles terugzetten op de oude schijf.
 
Ik ken wel iemand met verstand van computers, maar die woont een aardig eindje weg. ik dacht ik kijk eerst of ik het zelf kan, bespaard me zo wel moeite als geld natuurlijk.

Testdisk heb ik inmiddels gedownload, ik moet alleen even bekijken hoe het precies werkt.
Ik heb ook wat gelezen over getdataback, is dat iets om te proberen of raden jullie mij testdisk aan?

Ik hoor graag jullie mening! en alvast bedankt!

Groeten, Lotte
 
Getdataback ken ik en heb er een licentie voor. Heb beide NTFS en FAT
Kan zelfs op afstand een datarecovery doen als je daarmee geholpen bent.

Als je de HD in kwestie kan aansluiten op een PC die MSN heeft wil ik je gerust helpen op afstand. Laat maar iets weten.
Maar schrijf geen wijzigingen naar de defecte HD want anders ga je wel gegevens verliezen.
Als je alles terug wil hebben enkel lezen en niet proberen van een partitie zichtbaar te maken.
Beetje omslachtig maar op deze manier haal je de beste resultaten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan