Probleem met fan (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Heey

Ik heb net de tutorial gelezen over speedfan en het geinstalleerd. Het werkte niet dus ging ik een beetje rotzooien er mee. Ik veranderde een sensor van diode naat thermetic en er kwam aardig wat lawaai uit me computer!:p Meteen terug gezet maar toen ik in PC Wizard ging kijken draait er 1 fan van me CPU (gelukkig) 1700 rpm, maar van me chassis 10 rpm:eek: weet iemand of dit wel goed is?

Bijlagen

• Fan probleem.jpg
    Fan probleem.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 45
Antwoord.

Als je computer nog goed werkt, is alles in orde, denk ik...

Het is afhankelijk hoe je casefan is aangesloten. Wanneer de fan op je mobo is aangesloten, kan je de snelheid van de fan zien. Is deze rechtstreeks aangesloten op je voeding, zal je in geen enkel programma of BIOS de snelheid terug vinden.

Om te controleren of de fan nog draaid, zal je ff de kap moeten verwijderen.

Volgens mij draaien ze allebei nog ;) dankje:thumb:

Werkt je PC nog goed?
Want volgens PCWizard is van je 3,3 volt nog maar 2,48 over.....

Werkt je PC nog goed?
Want volgens PCWizard is van je 3,3 volt nog maar 2,48 over.....

Zat ik ook al naar te kijken. Moet kunnen denk. Weet jij waar dat de voeding voor is? Trouwens geen problemen mee gehad;)

De resultaten van deze programma's mag je met een dikke korrel zout nemen.
Als alles goed werkt dan zou ik me geen zorgen maken ;)

3,3 volt is o.a. voor DIMM's en processor.....

Als deze echt zo laag is, betekent dat vaak dat de voeding op "afknappen" staat... of al kapot is.... of het werk niet aankan....

Weet je het zeker. Want bij de temperaturen staat ook DIMM en CPU :confused:

De cpu spanning die genoemd wordt is de zogenaamde "core voltage".... "overklokkers" spelen hiermee [o.a.] om de prestaties op te fokken..... Maar de rest van de chip gebruikt 3,3..... en zo nog een groot aantal chips op het moederboard.....

Houdt het gewoon in de gaten.... krijg je op onvoorspelbare momenten bsod's, dan is er een grote kans dat het daar aan ligt.......:thumb:

Ik had toen ik mijn computer net nieuw had gekocht vaak een bsod maar nu niet meer;)

Als je chassis fan speed al totaal verkeerd wordt aangegeven, welke mate van zekerheid heb je dan voor de overige getallen?
Kijk liever in je bios of daar voltages worden aangegeven.

Als je chassis fan speed al totaal verkeerd wordt aangegeven, welke mate van zekerheid heb je dan voor de overige getallen?
Kijk liever in je bios of daar voltages worden aangegeven.

Zijn casefan zaql in dit geval wel niet worden aangestuurd door zijn mobo. Vandaar hij niet te controleren is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan