Probleem met FileZilla

• Onderwerp starter Onderwerp starter EmmaV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaV

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hallo

Ik heb al een tijdje een website online staan, maar soms heb ik problemen met Filezilla. Wanneer ik bestanden wil uploaden, gebeurt het soms dat hij ze niet volledig uploadt. Normaal lukt het dan na een tijdje te blijven proberen, maar nu niet. Ik heb daarnet de laatste versie (3.3.3) gedownload, maar het lukt nog steeds niet.
De bestanden die niet volledig geüpload worden zijn ook niet immens groot (3479 en 3273 bytes).

Weet iemand hoe het komt dat de bestanden niet volledig geüpload worden en/of wat ik eraan kan doen?

Dank u!
Emma

geeft die errors aan tijdens het uploaden zo ja, wat voor error?

worden de bestanden half geüpload of helemaal niet?

[één van de mogelijkheden]
Bij mij weigert FileZilla soms schijnbaar ook dienst. Het bestand staat (na een paar pogingen) wel met zijn bestandsnaam in de server-map, maar is dan 0kB groot.
Niks te zien dus! :(
Hierbij geeft FileZilla géén error af. :shocked:

Wat bleek (na enig hoofdkrabben)? Ik was over mijn limiet aan webruimte op de server heen - en dan kan zelfs een klein bestandje je de das om doen...
Iets anders eraf gegooid, en huppakee - hij loopt weer als een kievit. :)
[/één van de mogelijkheden]

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hetzelfde probleem doet zich ook voor op van die gratis servers. Dan heb je meestal ook als je een map op zijn geheel wil uploaden dat er dan enkele bestanden ontbreken.
Mvg
Defietser

Ik heb net eens gekeken en op mijn webserver (one.com) staat dat ik 3072MB mag gebruiken en daarvan reeds 1MB gebruikt heb. By FileZilla staat dan weer dat de websites 7610Bytes telt. Dit snap ik niet zo goed.

Verder krijg ik geen foutmelding tijdens het downloaden en de bestanden worden ook bij 'succesvolle opdrachten' geplaatst. Ze worden voor het grootste deel geupload. Van het ene bestand werden 3151 van de 3273 bytes gedownload en bij het andere bestand werden 4605 van de 4721 bytes geupload; ik heb dus geen idee waar het probleem aan ligt.

Iemand die met deze extra informatie de oorzaak van het probleem kent?

Dank u
Emma

Extra: ik heb al enkele onnodige bestanden gewist, dus ik denk niet dat het probleem ligt aan het feit dat er een tekort aan webruimte is.

Laatst bewerkt:
Hoi Emma,
By FileZilla staat dan weer dat de websites 7610Bytes telt. Dit snap ik niet zo goed.
FileZilla rekent in een map alleen met de bestanden die in die map staan, en niet met de grootte van bestanden die in submappen van die map staan.
Ook kan het zijn dat je provider alleen met hele MB's rekent, en de 7kB voor het gemak flink naar boven afrondt!
In elk geval, je zal er bij lange na niet aan toe zijn om de tegen de limiet van de 3072MB webruimte aan te lopen.
Zolang je er geen knoeperts van video's, foto-verzamelingen-in-hoge-resolutie, films en geluidsbestanden op zet, kan je nog een hele tijd voort en hoeven er helemaal geen bestanden af om ruimte te maken! :)

Dan het "niet compleet uploaden": de verschillen in bestandsgrootte locaal en op de server.
Het gaat hier dus duidelijk niet om mislukte uploads (die niets of 0kB bestandsgrootte op de server te zien zouden geven).
Verheugende boodschap: die verschillen heb ik ook altijd voor html-bestanden, en deze webpagina's werken prima! :)
Kijk:

verschil-locaal-server.gif

Als ik in FileZilla naar een server-bestand ga, en dan met de rechtsklik-optie "Bekijken/Bewerken" open, dan zie ik precies dezelfde html-codes als die ik er op mijn locale html-pagina in heb gezet.
Ik denk dat het verschil 'm er in zit dat er op de server een andere "html-header" boven gezet wordt dan die er locaal bij hoort (die kan je normaal niet zien, er staat o.a. de datum-laatst-gewijzigd in). Of een andere methode van intern opslaan van bijvoorbeeld witregels, spaties e.d. Zoiets zal het zijn.
*)
Dus als FZ de kreet "uploaden geslaagd" uitroept, zou ik me om die kleine verschillen niet druk maken. Niets aan de hand! :d

En nog even een vraagje: als je die "te kleine pagina's" via je browser bekijkt, is er dan iets mis mee?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Bewijs van deze stelling: geef je lokale bestand even tijdelijk een andere naam, en downloadt dan met FZ het "te kleine" bestand terug naar lokaal. Wat zien we? Het bestandje is weer gegroeid, en op de byte nauwkeurig precies zo groot geworden als het oude dat bij uploaden verkleind was. ;)

Laatst bewerkt:
Hallo

Bedankt voor de informatie! Nu weet ik tenminste dat het min of meer normaal is.
Wat je zegt over het feit dat je wanneer je de pagina's uitvoert, je geen verschil merkt is blijkbaar waar.
De homepage die niet volledig upgeload wil worden werkt perfect, maar de pagina om in te schrijven werkt dan weer niet. Nu dat is wel een 'php' pagina; wanneer ik naar die pagina wil gaan krijg ik het resultaat 'No input file specified.' Ligt dit dan eerder aan de code van mijn php-pagina?

Mag ik de code hier anders even kopieren? Want ik kan zo goed als niet me php code werken.

Dank u
Emma

Hoi!
Intussen heb ik "het bewijs" aan m'n reactie toegevoegd. - Ik snapte er eerst ook niets van, maar toen ik eenmaal met het heen-en-weren gezien had dat het in orde is, maak ik me ook niet druk meer.

En ja hoor, drop de php-code hier maar. Kunnen we eens kijken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PHP:
<?php
if ($_POST["submit"]) {
//create variables
$name = $_POST["name"];
$prename = $_POST["prename"];
$adress = $_POST["adress"];
$postcode = $_POST["postcode"];
$birthdate = $_POST["birthdate"];
$Geslacht = $_POST["Geslacht"];
$Reeks = $_POST["Reeks"];
//check if name field is set
if(empty($name)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je naam in te vullen.</p></div>';
}

//check if prename field is set
if(empty($prename)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je voornaam in te vullen.</p></div>';
}

//check if adress field is set
if(empty($adress)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je adres in te vullen.</p></div>';
}

//check if postcode field is set
if(empty($postcode)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je postcode en gemeente in te vullen.</p></div>';
}

//check if birthdate field is set
if(empty($birthdate)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je geboortedatum in te vullen.</p></div>';
}

//check if sex field is set
if(empty($Geslacht)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je geslacht aan te duiden.</p></div>';
}

//check if serie field is set
if(empty($Reeks)) {
$errors = "1";
echo '<div class="msg error"><p>Gelieve je Reeks aan te duiden.</p></div>';
}

//if no errors were inputed
if (empty($errors)) {

//create email and send it

$bericht = "Naam = ".$_POST['name']." \n
Voornaam = ".$_POST['prename']." \n
Adres = ".$_POST['adress']."\n
Postcode en Gemeente = ".$_POST['postcode']."\n
Geboortedatum = ".$_POST['birthdate']."\n
Geslacht = ".$_POST['Geslacht']."\n
Reeks = ".$_POST['Reeks'];

mail ("emma_vanneste@hotmail.com", "Inschrijvingsformulier", $bericht, "FROM: www.rudybekaert.be");
echo "mail send";}
}

if (!isset($_POST["submit"])){
?>
<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post">
<table width="100%" border="0">
<tr>
<td width="20%">Naam:</td>
<td width="80%"><input name="name" type="text" id="txtname" size="40" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Voornaam:</td>
<td><input name="prename" type="text" id="txtprename" size="40"/></td>
</tr>
<tr>
<td>Adres:</td>
<td><input name="adress" type="text" id="txtadress" size="40" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Postcode en gemeente:</td>
<td><input name="postcode" type="text" id="txtpostcode" size="40" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Geboortedatum:</td>
<td><input name="birthdate" type="text" id="txtbirthdate" size="40" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Geslacht:</td>
<td>
  <select name="Geslacht" id="Geslacht">
    <option value="">(Gelieve je geslacht aan te duiden.))</option>
    <option value="women">Vrouw</option>
    <option value="men">Man</option>
  </select>
</label>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Reeks:</td>
<td>
  <select name="Reeks" id="Reeks">
    <option value="">(Gelieve aan te duiden waar je aan wilt deelnemen.)</option>
    <option value="Jogging">Jogging €4</option>
    <option value="Prestatieloop">Prestatieloop €6</option>
  </select>
</label>

</td>
</tr>
</table>
<input type="submit" name="submit" value="Verzenden">
<input type="reset" name="cmdWissen" id="cmdWissen" value="Wis de gegevens" />
</form> 
<?
}
?>

Alvast dank u wel voor de hulp!

Hoi Emma,
Aha, dat is echte php-code, en daar heb ik wat erg weinig verstand van. :rolleyes:

Hopen maar dat er vlug iemand voorbij komt die hier wel raad mee weet!

Groetjes,
CSShunter

Hallo,

Ja inderdaad, ik heb die een half jaar geleden zo goed als af van iemand gekregen zelf zou ik dit ook niet kunnen schrijven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dank u!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan