probleem met floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

oli1972

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Tegenwoordig verkopen ze pc's zonder floppy's erin. Vandaar dat ik in de pc die ik vorig jaar gekocht had toch ff een floppy wilde stoppen.
probleemm: floppy wordt herkend: de data op de diskette ook, maar de data (word documenten in dit geval) kan niet afgehaald worden. Het floppy station blijft na de dubbelklik op het document werken en klikt af en toe. Het ligt niet aan de floppy zelf, want ik heb het al met 2 verschillende geprobeerd en telkens hetzelfde.

Nu zie ik wel dat in de connector op het moederbord 3 pinnetjes ontbreken uit de 2 rijen met pinnetjes. Is dit normaal?

Ik hoop dat ik via dit forum wat wijzer wordt... :thumb:

En je hebt wel de juiste kabel gebruikt.
En de floppy is na de draai in de kabel aangesloten.

Ik zal je het nog makkelijker maken, gebruik je toevallig een virus scanner genaamd Norton??

Bij mij gebeurdt dit ook om na een 3 minuten weer te stoppen en dan pas leesbaar te zijn.
Dit allemaal omdat de virus scanner het flopje helemaal scant en daar heel erg traag mee is.

JJw, je hebt gelijk, als ik Norton uitzet lukt het wel!

Bedankt voor de hulp!

Daar was ik al een beetje bang voor, je hebt nu zelf de keus, laat je Norton aan staan dan scant hij wel maar langzaam, laat je Norton uit dan heb je snel toegang tot flop maar met risico.
Ik zelf heb het geacepteerd dat Norton langdradig is met flops maar ja, zeg zelf, zoveel flops lees je tegenwoordig niet meer, ik alleen nog maar als ik een keur heb met een pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan