Probleem met fonts en centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
3
Dag allemaal,

Ik zet mijn eerste stappen in het maken van een website.
Ik werk met kompozer, en het lukt aardig, maar heb toch enkele vragen.

- Als ik mijn gemaakte website op een andere computer bekijk, dan vallen sommige lettertypes weg.
- Ik heb er ook voor gezorgd dat de website wordt gecentreerd, maar dat lukt niet als ik op een andere computer (bv met een breder scherm) de website bekijk.
- Verder een detail: ik wil er voor zorgen dat koppelingen niet in het blauw oplichten (ook al wordt er niet op geklikt). Dit lukte, maar plots niet meer.
- En een laatste puntje, een 'e' met een accent op 'é' lukt ook plots niet meer, en ook niet als ik de juiste code gebruik daavoor.

Ik veronderstel dat jullie niet perse de code hier moeten zien? De site is www.charlotteregis.be.
Dank voor jullie hulp!
Régis
 
1) Klopt, als een lettertype niet op een PC staat kan het ook niet voor een site (of andere tekst) gebruikt worden. Hier is met web-fonts omheen te werken maar dat mag lang niet met ieder font, of in elk geval niet zonder betaling.
2) De afbeeldingen staan in het midden van een cel in je tabel, maar die tabel zelf staat aan de linkerkant van de pagina, als pagina en tabel niet dezelfde breedte hebben zullen de afbeeldingen dus ook niet in het midden staan. Tabellen wil je trouwens niet gebruiken voor het opouwen van je site, dat geeft geheid problemen. Ik raad je aan de middenste twee links in m'n handtekening even door te nemen, daar wordt goed uitgelegd hoe je een site kunt bouwen.
3) Kan met wat simpele CSS code
Code:
a{color:black;}
4) Waar? Ik zie gewoon é staan.

Nog iets anders, je gebruikt nu grote foto's die je klein laat weergeven, da's niet erg handig want je bezoekers moeten nog steeds ca. 7 MB aan foto's downloaden. Je kunt ze beter eerst met Paint (o.i.d.) kleiner maken en dan op je site zetten.

PS: Gefeliciteerd!
 
Hoi Régis,

Heb je een idee (plaatje?) hoe de site eruit moet gaan zien? Wellicht kan ik een handje helpen?
 
Wel, ik heb de laatste dagen wat zitten proberen met dreamweaver 8, en ben tot een aardig resultaat gekomen.
Alleen staan er hier en daar foutjes in. Je mag gerust een kijkje nemen en me laten weten wat ik kan veranderen of moet veranderen.
Enige fout die nu nog optreedt is dat sommige fonts (eigenlijk de meest normale) niet tevoorschijnkomen in Firefox (en in het groot weergegeven worden bijvoorbeeld.
de site is nog steeds www.charlotteregis.be. Thx!
 
Ik raad je aan om een lichtere achtergrondkleur te gebruiken en om de site opnieuw op te bouwen in dreamweaver. Het ziet er uit alsof je code die eerst in met behulp van een ander programma gemaakt is en daarna in dreamweaver gekopiëerd.
Je kunt ook overwegen zelf HTML en CSS te leren als je vaker sites wilt gaan maken. Er zijn veel tutorials te vinden op internet en de mensen hier zijn ook behulpzaam :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan