Probleem met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lEEnE

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Ik heb een probleempje met het formateren van een sata HD uit een oude pc. Deze HD was eerst de C schijf van mijn oude PC en die was geleverd met een paar extra petities. Ik heb een plaatje geupload vanuit schijfbeheer. Nu wil ik er één HD van maken maar dat lukt niet. De 90,16 GB kan ik gewoon formateren. Echter de andere 2 delen willen niet. Klik ik op de 3GB dan krijg ik als optie alleen het woord "help". Als ik op de 93,15GB klik kan ik kiezen uit nieuw eenvoudig volume of partitie verwijderen. Bij beide optie's krijg ik na het doorlopen van de wizard de melding dat er onvoldoende schijfruimte is om dit uit te voeren. Kan iemand mij verder helpen om deze HD weer geschikt te maken voor hergebruik.

Bijlagen

• Schijf2.jpg
    Schijf2.jpg
    14,1 KB · Weergaven: 31
Met het programma Diskpart (gewoon onderdeel van Vista) kun je een harde schijf ontdoen van alle partities, zoals jij wilt.

Selecteer in Diskpart de juiste harde schijf en met het commando Clean wis je dan in 1x alle partities op die harde schijf.
Natuurlijk wel zeker weten dat je de juiste schijf hebt.
hier staat een beschrijving van het commando.

Zou bij jou (als je 3 fysieke schijven hebt) neerkomen op:
select disk 2
list partition
clean

(select disk begint bij 0, net als in Schijfbeheer, dus disk 2 is dezelfde schijf als je in je schermafdruk liet zien. List partition ertussen gezet zodat je op dat moment nog even kunt zien welke partities je gaat verwijderen, zodat je het clean commando nog achterwege kunt laten als je niet de juiste harde schijf had geselecteerd met select)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie want het probleem is daarmee opgelost.
Dat diskpart is een sterk programma zeg!. Ik was er al geweest omdat de help funktie ook naar diskpart verwees maar ik begreep er toen niet zoveel van. Met jou hulp :thumb: en de hulp van internet ben ik een behoorlijk stuk verder gekomen en heb ik de schijf weer 100% bruikbaar gekregen. Het was wel even hogeschool windows met al die codes een aanvullingen die je daar kunt en soms moet invoeren.

Nogmaals bedankt,

Leen

Graag gedaan.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan