• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Formule meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

csysteem

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem in excel..

Ik heb een urenlijst gemaakt met 52 werkbladen voor elke week in het jaar één.
Daarnaast heb ik een laatste werkblad gemaakt met een totaaloverzich van het totaal aantal gewerkte uren in het jaar.
Nu heb heb ik een tabel gemaakt in het laatste werkblad waarin een bepaalde formule staat die voor elke week geldt. dus week 1 en dan daarachter een kolom met het resultaat aan de hand van de formule daarna week 2,3,4, enz..
In die formule verwijs ik bij week 1 naar werkblad 1...Dus ik dacht als ik die formule doortrek naar beneden naar de andere weken dat de in de formule automatisch het werkblad wordt aangepast dus ongeveer zoals dit =(Week1!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46 en daarna =(Week2!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46. Maar dit werk niet excel past de de tabblad verwijzingen niet automatisch aan.

Mijn vraag is dan ook op welke manier kan ik ervoor zorgen dat als ik een formule wil toepassen in een tabel met gegevens uit verschillende werkbladen excel het werkbladnummer automatisch aanpast.

Heb je in dat overzichtsblad ergens een kolom met het weeknummer in?

Wanneer je binnen één bestand blijft, dan kun je ook werken met de functie INDIRECT.
Gebruik de zoekfunctie maar eens op dit forum.

Richard

Heb je in dat overzichtsblad ergens een kolom met het weeknummer in?

Ja ik heb wel weeknummers staan maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt..werk dat niet want het gaat niet om de weeknummer verwijzingen. het gaat puur om de werkbladen snap je

Wanneer je binnen één bestand blijft, dan kun je ook werken met de functie INDIRECT.
Gebruik de zoekfunctie maar eens op dit forum.

Richard

Zou je me misschien kunnen uitleggen wat je bedoelt.. kan ik met de functie indirect de formule zo instellen dat hij automatisch één werkblad verschuift ieder keer als ik de formule doortrek naar een lagere kolom?

Doe vooral dit:

Vraag is al vaak beantwoord geweest.

Ik heb vergelijkbare topics bekeken en op zich zijn deze wel goed beantwoordt, maar er staat dat je een bepaalde code moet intypen zodat excel weet dat hij verschillende werkbladen moet gebruiken maar hoe moet ik dit concreet toepassen in de formule die ik in de tabel gebruik

=IF(Serv.Wk10!$AJ$46> 0;(Week10!$G$78)+(Serv.Wk10!$AJ$46)-(Week10!$G$78);Week10!G94).

Ik ben geen excelexpert vandaar dat ik er moeite mee heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan