Hallo,
Ik zit met een probleem in excel..
Ik heb een urenlijst gemaakt met 52 werkbladen voor elke week in het jaar één.
Daarnaast heb ik een laatste werkblad gemaakt met een totaaloverzich van het totaal aantal gewerkte uren in het jaar.
Nu heb heb ik een tabel gemaakt in het laatste werkblad waarin een bepaalde formule staat die voor elke week geldt. dus week 1 en dan daarachter een kolom met het resultaat aan de hand van de formule daarna week 2,3,4, enz..
In die formule verwijs ik bij week 1 naar werkblad 1...Dus ik dacht als ik die formule doortrek naar beneden naar de andere weken dat de in de formule automatisch het werkblad wordt aangepast dus ongeveer zoals dit =(Week1!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46 en daarna =(Week2!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46. Maar dit werk niet excel past de de tabblad verwijzingen niet automatisch aan.
Mijn vraag is dan ook op welke manier kan ik ervoor zorgen dat als ik een formule wil toepassen in een tabel met gegevens uit verschillende werkbladen excel het werkbladnummer automatisch aanpast.
Ik zit met een probleem in excel..
Ik heb een urenlijst gemaakt met 52 werkbladen voor elke week in het jaar één.
Daarnaast heb ik een laatste werkblad gemaakt met een totaaloverzich van het totaal aantal gewerkte uren in het jaar.
Nu heb heb ik een tabel gemaakt in het laatste werkblad waarin een bepaalde formule staat die voor elke week geldt. dus week 1 en dan daarachter een kolom met het resultaat aan de hand van de formule daarna week 2,3,4, enz..
In die formule verwijs ik bij week 1 naar werkblad 1...Dus ik dacht als ik die formule doortrek naar beneden naar de andere weken dat de in de formule automatisch het werkblad wordt aangepast dus ongeveer zoals dit =(Week1!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46 en daarna =(Week2!$G$78)+Serv.Wk1!AJ46. Maar dit werk niet excel past de de tabblad verwijzingen niet automatisch aan.
Mijn vraag is dan ook op welke manier kan ik ervoor zorgen dat als ik een formule wil toepassen in een tabel met gegevens uit verschillende werkbladen excel het werkbladnummer automatisch aanpast.