peterderks
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 apr 2011
Ik wil een formule maken van het type "als x=a en y=b dan moet z=c zijn". Waarbij a en b keuzes zijn uit een drop down menu. In het bijgevoegde voorbeeld dat gaat over posttarieven ben ik al zover dat wanneer C3="brief" én E3="Nederland" én G3="0-20" dit resulteert in een waarde die staat in cel i17 namelijk €0,46. Als de keuze in G3 wijzigt in bijv. "21-50" dan resulteert dat in de waarde uit i18, namelijk €0,92.
Da's allemaal prima. Ik heb vervolgens getracht om een wijziging in E3 (bijvoorbeeld "Europa") in te voeren welke dan gekoppeld zou moeten zijn aan cel j17 maar dat wil niet goed lukken. Ik krijg dan als resultaat "1.00" en da's niet wat in j17 staat. Wat doe ik fout?
Natuurlijk wil ik uiteindelijk een tool waarin een wijziging in één of meerdere van de drie variabelen (C3, E3 en G3) in een correct tarief resulteert. Wie helpt mij?Bekijk bijlage TEST TARIEVEN.xlsx
Da's allemaal prima. Ik heb vervolgens getracht om een wijziging in E3 (bijvoorbeeld "Europa") in te voeren welke dan gekoppeld zou moeten zijn aan cel j17 maar dat wil niet goed lukken. Ik krijg dan als resultaat "1.00" en da's niet wat in j17 staat. Wat doe ik fout?
Natuurlijk wil ik uiteindelijk een tool waarin een wijziging in één of meerdere van de drie variabelen (C3, E3 en G3) in een correct tarief resulteert. Wie helpt mij?Bekijk bijlage TEST TARIEVEN.xlsx