Liesjes001
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jun 2014
- Berichten
- 82
Dag allemaal
Graag zou ik een formulier aanmaken dat berekent hoeveel tijd er per werknemer aan een taak is besteed.
Ik ben vertrokken met een formule:=ALS(EN(A3=Blad1!A2:A10;B1=Blad1!B2:B10);"=som+Blad1!E2:E10";"")
Deze formule biedt helaas (nog) geen oplossing.
Na enig speurwerk kwam ik op het idee om te werken met de formule: =SOMMEN.ALS(Blad1!E2:E10;Blad1!A2:A10;"=$A$2";Blad1!B2:B10;"=$B$1")
Maar nog steeds lukt het me niet om tot het gewenste resultaat te komen.
Weet er iemand waar ik een denkfout maak, of is er een andere manier om tot een goed resultaat te komen?
Ik heb een documentje toegevoegd om een duidelijker beeld te scheppen.
Alle tips en trucs zijn meer dan welkom.
Mvg
LiesBekijk bijlage Uren per taak.xlsx
Graag zou ik een formulier aanmaken dat berekent hoeveel tijd er per werknemer aan een taak is besteed.
Ik ben vertrokken met een formule:=ALS(EN(A3=Blad1!A2:A10;B1=Blad1!B2:B10);"=som+Blad1!E2:E10";"")
Deze formule biedt helaas (nog) geen oplossing.
Na enig speurwerk kwam ik op het idee om te werken met de formule: =SOMMEN.ALS(Blad1!E2:E10;Blad1!A2:A10;"=$A$2";Blad1!B2:B10;"=$B$1")
Maar nog steeds lukt het me niet om tot het gewenste resultaat te komen.
Weet er iemand waar ik een denkfout maak, of is er een andere manier om tot een goed resultaat te komen?
Ik heb een documentje toegevoegd om een duidelijker beeld te scheppen.
Alle tips en trucs zijn meer dan welkom.
Mvg
LiesBekijk bijlage Uren per taak.xlsx