• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met formule Vert.Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AEHofman

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Ik ben op zoek naar een "geneste" formule, die wanneer een cel leeg is,
en/of wanneer een cel de waarde NB# genereert bij de zoekopdracht met Vert.Zoeken, niks laat zien.
En wanneer hij wel een waarde vindt deze gewoon laat zien.Bekijk bijlage Verticaal zoeken.xlsx

Je hebt een .xlsx bijlage geplaatst dus kan je een andere manier gebuiken om de foutmeldingen af te handelen:

iets van
PHP:
=als.fout(vert.zoeken(jouw zoek opdracht);"")

Dit lost een deel op maar nog niet alles.

Bekijk bijlage Verticaal zoeken (1).xlsxBekijk bijlage Verticaal zoeken (1).xlsxBij deze formule geeft hij inderdaad een lege cel terug maar als de zoekopdracht een lege cel vindt geeft hij 0.00 als waarde terug.
En omdat de opmaak van de cel in tijd is en ik nog veredere berekeningen op die cellen moet gaan uitvoeren kom ik hier nog niet verder mee hij moet echt " " teruggeven als hij een lege cel vindt.

Laatst bewerkt:
PHP:
=als(isleeg(cel);"";als.fout(vert.zoeken(jouw zoek opdracht);""))

Nee

Dat staat er toch niet! Met een klein beetje nadenken kom je er waarschijnlijk wel.

In je vert.zoeken staat toch ook een cel (iets van A10) dus als A10 = leeg dan "" anders vert.zoeken(A10;en de rest)

In mijn geval is A10 nooit leeg en zal deze oplossing niet gaan werken,
als je in het voorbeeld bestand kijkt bij de 2 mogelijkheden die ik al had gemaakt,
moeten alleen de twee formules met elkaar in één formule worden ondergebracht.
Dus de formule =ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A10,$B:$R,4,ONWAAR))," ",(VERT.ZOEKEN($A10,$B:$R,4,ONWAAR)))
En de formule =ALS(VERT.ZOEKEN(A10,B:R,4,ONWAAR)=0," ",(VERT.ZOEKEN(A10,B:R,4,ONWAAR)))
Deze beide formules wil ik graag in één formule hebben.

Groet
Andrys

en in welke cel moet de formule komen te staan? en welke van de drie bijlagen zal ik daarvoor gebruiken?

Dus de formule =ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($A10,$B:$R,4,ONWAAR))," ",(VERT.ZOEKEN($A10,$B:$R,4,ONWAAR)))
En de formule =ALS(VERT.ZOEKEN(A10,B:R,4,ONWAAR)=0," ",(VERT.ZOEKEN(A10,B:R,4,ONWAAR)))
Volgens mij zijn dit exact dezelfde zoekopdrachten dus kan je die prima ondervangen met:

PHP:
=als(isleeg(cel);"";als.fout(vert.zoeken(jouw zoek opdracht);""))

Of anders uitgewerkt:

Code:
=ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN(A16;B:R;4;ONWAAR));"";ALS.FOUT((VERT.ZOEKEN(A16;B:R;4;ONWAAR));" "))

Thankx ik ben eruit gekomen via een omweg maar toch de etappe gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan