• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met formule vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

citroenveter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Hallo,

(alvast excuus als ik in het verkeerde forum zit met deze vraag)
Ik heb een probleem met de formule vlookup
In tabblad invoer staan gegevens die elke keer geupdate worden vanuit een groot bestand (knip en plak).
Uit een andere database komen gegevens (tab externe info)(knip en plak)
Deze nummers wil ik door middel van knip en plak invullen in tab overzicht aantal weken
Waar deze de goede naam bij de id geeft en de daarbij behorende datum en dan het correcte aantal dagen en weken aangeeft dat iemand werkzaam is.Als ik gegevens uit de externe data knip en plak in 'overzicht' dan krijg ik een error .Bij handmatige invoer van de nummers werkt het wel
Hoe kan ik het zo krijgen dat het ook lukt met 40 nummers tegelijk - knip en plakken-

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A3;"0");inlognummer;2;ONWAAR)

In cel B2 in tabblad overzicht aantal weken bovenstaande formule, en dan naar beneden trekken.
De getallen die jij plakt, zien eruit als getallen, maar zijn in feite tekst.
Dus je moet 'tekst' zoeken met vert.zoeken.

Capice ?

Greetz/Excelbat

Nee helaas niet Capice

Hallo Excelbat,
Bedankt voor je snelle reactie,maar het gaat niet helemaal goed,

Ik heb je formule in cel b2 geplaatst maar krijg dan wel , bij het invoeren van de id nr de juiste datum enz,
maar in rij b2 krijg ik #name? te zien .
het moet dus zo zijn dat ik na het invoeren van de id ,ook de naam te zien krijg .

Vert.zoeken = vlookup
tekst = text
onwaar = false

Jouw formule zal ongetwijfeld werken @Excelbat, maar een Nederlandstalige formule in een Engelse versie niet.
Vandaar #Name! en mijn vertaling van de functies.

Uiteraard wordt jouw formule nu vertaald in de Engelse versie van TS.

@HSV: I know. Maar ik heb vaag de indruk dat citroenveter misschien toch beter geholpen is met een voorbeeldbestandje. :thumb:

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan