• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayman62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Ik heb (af en toe) het volgende probleempje met excel formules
Als ik in een cel b.v. de formule plaats =A1, dan moet excel normaal gesproken de waarde uit cel A1 weergeven.
Maar af en toe heb ik wel eens dat er in die cel gewoon "=A1" staat, en wat ik dan ook doe, ik krijg dat niet meer goed.
celeigenschappen zijn gewoon dezelfde als die van ee cel die nog wel goed is.
ook kopieeren en (opmaak) plakken helpt dan niet.
Het enige dat wel werkt is de complete kolom waar die formule in staat verwijderen en de formule in een nieuwe kolom opnieuw invoeren.
Maar ook dan gebeurt het wel eens dat na opslaan, afsluiten en opnieuw openen er weer "=A1" staat in plaats de waarde uit A1.

wie heeft hier een verklaring/oplossing voor ?

Staat er misschien een spatie voor het '= teken' ?

Plaats anders eens een xls voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie.
Dit wil ook nog wel eens helpen om tot een oplossing te komen.

Ik zou denken dat de optie formules weergeven aan staat binnen dat werkblad of aan ander werkblad dat aanstaat...
Op het lint onder formules --> het onderdeel Formules controleren en dan de optie formules weergeven aan of uit zetten

bekijk de celeigenschappen van de cel(len) waar =A1 staat , doe in die cel(len) een rechtermuisklik en inhoud wissen , probeer dan opnieuw

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties,

@ popipipo: nee er staat geen spatie voor
@ clickandKnow: formules weergeven staat niet aan, het is ook alleen maar in enkele cellen, en alle andere cellen zijn wel goed

@trucker10: bedankt voor je voorbeeldbestandje.
als ik daar in de cellen waar =A1 staat de eigenschappen verander van "tekst" in "standaard" blijft er gewoon =A1 staan.
Als ik in de cellen waar "test" staat (waar de formule dus wel werkt) de eigenscappen verander van "standaard" naar "tekst" blijft de formule gewoon werken, dus daar ligt 't kennelijk niet aan.
Als ik (zoals je zei) de inhoud wis en de formule opnieuw typ, werkt de formule inderdaad wel.

Het vreemde in mijn bestand is dat als de cellen wis en de formules opnieuw invoer het inderdaad wel werkt, maar ik heb een macro gemaakt die de celinhoud wist en opnieuw vult met formules, en dan heb ik in sommige cellen wel goede formules en in enkele andere cellen niet.

Ik werk al meer dan 15 jaar met excel en heb dit eigenlijk nooit eerder meegemaakt, op een keer na, enkele maanden geleden, toen had ik ook zoiets.

Het is nl. zo dat als de celopmaak als eerste keer als tekst is ingevoerd, dit niet omkeerbaar is.
Tenzij een delete op deze cel, en opnieuw invoeren met juiste opmaak.

Je zal de macro wat moeten bijwerken om dit probleem voor te zijn .

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan