Probleem met formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

borus1

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
75
Goedemiddag,
Ik heb problemen met het maken van een formulier,
Ik heb een 5-tal jaar geleden de basis van Access geleerd op school, maar die basis zit dus reeds ver weg...

De situatie is als volgt:
Ik heb 2 tabellen, de ene 'Klassen' en de andere 'Methodes'
In 'Methodes' zit onder andere een veld 'In Klasse', die een selectielijst met de bestaande klassen bevat
methodes.jpg


Nu zou ik graag een aantal formulieren aanmaken, één voor elke klasse (dat is al gelukt met de knop 'Bestaande Velden Toevoegen') waarin alle methodes van enkel die klasse onder elkaar (tabelvorm) staan opgesomd (de velden type, naam en parameters).
formulier.jpg


Is dit mogelijk?
En kan ik dan via dat formulier nog methodes toevoegen aan de tabel Methodes?

Alvast bedankt
Borus
 
Borus,

De manier om dit voor elkar te krijgen is vrij eenvoudig (buiten het toevoegen van nieuwe records)

De rubriek 'Methodes' defineer je als een "keuzelijst" (met of zonder invoervak).
Je kiest dan in in het eigenschappenvenster bij 'gegevens/Type rijbron' voor 'table/query'.
Bij 'RIjbron' maak je een eigen query voor de rubrieken die je wilt zien in de keuzelijst.
NU maak je deze query ook afhankelijk van het in je rapport geselecteerde 'Klasse'

Op deze manier worden alleen die record getoond die onder de geselecteerde klasse vallen.

Succes
WIm
 
Hoe maak ik de query dan afhankelijk van het in het rapport geselecteerde 'Klasse'?
Want nu toont hij gewoon alle velden, ook van andere klassen
formhmy.jpg
 
Borus,

Eigenlijk hoort dit tot de standaard kennis, maar ik zal je op weg helpen.

Bij 'Rijbron' klik je op de '...' knop aan het eind van de regel.
Daar kan je nu de bewuste query maken.
Selecteer de juiste tabel en de jusite velden.
In het veld 'criteria' , rechtermuisknop/opbouwen.
Hier selecteer je het juiste veld uit je formulier waarvoor je de specifieke waarden wilt tonen.
Er wordt dan iets getoond als 'Forms!<formuliernaam>!Klasse' in het veld criteria.

Succes
Wim
 
Ik krijg volgende error:
"This expression is typed incorrectly, or it is too complex to be evaluated. For example, a numeric expression may contain too many complicated elements. Try simplifying the expression by assigning parts of the expression to variables. (Error 3071)"

Dit is wat ik van de query gemaakt heb:
query.jpg
 
Weet niemand hoe ik dit moet oplossen?
Het zou een practicum aanzienlijk gemakkelijker maken...

Robbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan