probleem met forum op server op eigen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

benedict1992

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
18
ok
ik heb op mijn computer thuis dus een webserver gemaakt die werkt perfect behalve de forums
het probleem ik kan alleen mijn eigen site zien op http://localhost dus niet op mijn externe ip
wat normaal geen probleem is behalve bij t forum daar moet ik namelijk t ip opgeven waarop de server werkt wat dus mijn externe ip is maar als ik dat ip opgeef kan ik mijn eigen forums niet meer zien omdat ik ze moet bekijken op localhost/forums/index.php inv ip/forums enz
het tweede probleem is dat andere mensen die de forums dus wel zien ze niet voledig zien er vallen namelijk veel dingen weg plaatjes layout enz..
 
Als jij je site voor de "buitenwereld" beschikbaar wilt stellen zul je de poort 80 in je router/firewall open moeten zetten...

Daarna moeten de mensen naar http://{jouw_ip} surfen om de site te bekijken.

Wil jij dus een forum voor de buitenwereld hebben dan zul je {jouw_ip} moeten gebruiken bij de installatie.

omdat ik ze moet bekijken op localhost/forums/index.php inv ip/forums
Waarom moet je het forum bekijken op localhost? Je kunt dan ook gewoon je IP intypen en je komt alsnog op je webserver...

Het tweede probleem hangt met het hele localhost-ip gebeuren samen...
 
Laatst bewerkt:
de buiten wereld kan mijn site zien alleen als ik mijn ip intik zie ik t niet...
en hoe hangt dat met host/ip gebeuren samen en hoe lost ik t op?
 
Hoe komt de buitenwereld dan op jouw website, want dat IP maakt verbinding met de draaiende webserver :(

De samenhang komt omdat het forum zo is ingesteld dat het de afbeeldingen en bestanden linkt aan de hand van de instelling van de server... Heb jij dus localhost ingesteld en men gaat verbinding maken naar de webserver door middel van het IP dan geeft de webserver alsnog de links naar localhost. Wat dus inhoud dat de browser gaat zoeken op de computer van de gebruiker naar het bepaalde bestand. (Welke dus niet bestaat omdat degene hoogstwaarschijnlijk geen webserver draait die ook nog eens dezelfde instellingen heeft)
 
maar ik heb de forums nu dus wel staan op de buiten ip dus niet localhost maar miss dat ik de mysql database verkeerd heb ingesteld? daar maakt t forum namelijk gebruik van
t forum dat ik gebruik heet trouwens uhm simple machine forums geloof ik

en het probleem dat ik heb ben ik eerder tegen gekomen op t internet maar geen id hoe men dat opgelost heeft..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan