Probleem met foto's uploaden en bezichtiging van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie112

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2013
Beste Mensen.

Ik heb een probleem met mijn foto's.
Mijn computer draait op windows 8.
Ik gebruik mozilla firefox.
Tevens verkoop ik 2dehands spulletjes.

Nu is mijn probleem?
Als ik foto's maak, en deze zet ik op mijn laptop.
De foto's die op mijn laptop staat, gebruik ik weer in mozilla firefox.
In mijn mappen draai ik mijn foto's van verticale aanzicht naar horizontale aanzicht.
Daarna upload ik die foto's, en i.p.v. horizontale aanzicht krijg ik als verticale aanzicht.

Wie weet waar dit probleem aan ligt.
Heel hartelijk bedankt voor diegene die mij hiermee kan helpen.

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je zegt nu eigelijk dat je hem draait zonder effect??
Als dat zo is, kijk dan bij de resolutie, het zou kunnen zijn dat als je resolutie bijvoorbeeld 720x1280 (B x H) is dat hij de 1280 in plaats van de hoogte als breedte doet, en dat wordt de afbeelding gedraaid.
Dit kan je oplossen door een transparant stuk afbeelding eraan te plakken aan beide kanten

Ik draai de foto's 90 graden maar op het internet heeft het geen werking. Ze blijven dan zoals ze gemaakt zijn.
Maar de resolutie van de foto staat goed ten opzichte van andersom.
Maar ik heb wel een ontdekking gedaan met een andere pc.
Als ik hem daar de foto's draai dan zijn ze wel goed op mijn laptop.

Maar zodra ik de foto's van mijn sd card overzet op mijn laptop dan gaat het fout.

Laatst bewerkt:
Ik wil graag weten of er iemand is die deze probleem voor mij kan oplossen.
Hulp is geboden.
Ik moet telkens van de ene laptop naar de andere laptop om de foto's in de goede positie te kunnen krijgen.

Hallo hawkie112

Het is het best om je fotos te bewerken in een fotografisch programa zoals photoshop of een ander programa en dan de foto opslaan als
Hierbij heef je de foto een andere naam dan de originele foto en deze gebruik je dan om te uploaden naar je site.

groetjes Billscot :thumb:

Beste billscot.

Ik heb het geprobeerd met coral draw x5.
Maar de foto's blijven gedraaid op internet maar op mijn laptop staan ze goed.
Misschien zit er ergens een probleem met het internet instelling.
Misschien dat je weet hoe de instelling hiervan kan veranderen.
Of ligt het daar niet aan.

Alvast bedankt voor je hulp.

Hoi hawkie112,
Als je ze in de goede gedaante hebt geüpload, zouden ze niet spontaan van oriëntatie mogen veranderen. :rolleyes:

Gebruik je misschien een CMS (webshop-programma) dat de foto's automatisch een kwart slag draait voordat ze geüpload worden?
En heb je een testpagina waarop het verschijnsel te zien is?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSShunter.

Het geuploade bestand van mijn s-card gaat helemaal goed, en op de pc staan ze ook goed afgebeeld.
Maar het probleem begint pas als ik die foto's van pc naar een internet pagina wil uploaden dan gaat het fout en ik gebruik hierbij Mozilla firefox.
Ik gebruik alleen paint of coral draw x5.

Hieronder ziet u een internet adres waar deze foto zich eigen bevind die wel goed op mijn pc staat, maar zodra ik hem upload om hem te plaatsen op het internet dan gaat het fout, hij laat zich eigen weergeven zoals ik hem heb gemaakt.

http://computer.marktplaza.nl/hardeschijven/Toshiba-externe-HD-160GB-29084301.htm
En dan moet u de 2de foto nemen die heb ik bewerkt en opslaan als. En dan gaat het fout na uploading.
P.S. Dit is geen reclame, mocht dit wel zou zijn mij graag even waarschuwen.

Hopelijk heeft u hier wat aan.
Alvast bedankt voor uw hulp en inzet CSShunter.

Hoi hawkie112,
Ja, het is inderdaad een webshop-systeem waar je zelf niet alle invloed op hebt. Ik vermoed dat marktplaza na het uploaden de foto's zelf bewerkt als ze volgens het systeem "te groot" zijn, en er dan ook een kleine variant van maakt (70*70px) die in het rijtje erboven staat.
  • Indicatie kan zijn dat de foto na het uploaden een andere naam heeft gekregen. De grote tweede foto van de Toshiba heet nu "29084301.jpg". Was dat ook de naam van de foto bij het uploaden?
Als er in het marktplaza-bewerkingsvenster geen optie zit voor het liggend of staand plaatsen van de afbeeldingen, dan kan je eens het volgende proberen.
  • Ook bij andere marktplaza-winkels zie ik dat zo'n rijtje wissel-foto's allemaal liggend zijn,
  • De grote foto's zijn allemaal ca. 300px hoog. Gokje: het zou kunnen zijn dat als je een hogere/smalle foto uploadt, het systeem 'm dan automatisch kantelt en in de breedte weergeeft (om de foto's er zo groot mogelijk op te krijgen en toch alles liggend te houden).
  • Wat gebeurt er als je een grote foto verkleint tot 300px hoog, en daarna pas uploadt?
  • Met een beetje geluk zou de foto dan staand blijven, en komt er links en rechts een stukje wit naast.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSShunter.

Laat ik het even anders formulieren voor u.
Ik heb hier 2 laptops staan.
Laptop 1 met windows 7
Laptop 2 met windows 8

Als ik de foto's gedraaid heb op windows 7 dan hoef ik de foto's op windows 8 niks aan te veranderen, zowel de bestandsnaam of opslaan als, dan kan ik ze gewoon kopieren en plakken naar mijn bestemde map plaatsen en gebruiken op internet en er gebeurd niks raars mee. Ze zijn dan gedraaid zoals ik wil hebben.

Maar wil ik dit op windows 8 doen pats boem ik heb hetzelfde probleem zoals u zag op die site.
Dit vind toch wel heel raar dat ik dan op windows 8 de plaatjes moet verkleinen.

Waar ligt het aan.
In ieder geval bedankt csshunter voor uw hulp.

Aha, nu begrijp ik het. Dan ligt het dus toch niet aan marktplaza, maar zit het 'm in Windows 8 waar op een of andere manier iets mis gaat met het draaien. En dan is mijn verklein-verhaal ook niet van toepassing.
Zou het een tijdelijk draaien in Win8 zijn, voor alleen als je een voorbeeld van de foto in de viewer bekijkt?

• Nu heb ik geen Windows 8, maar als ik deze pagina op internet lees, zou het mogelijk moeten zijn om in Win8 te draaien en ook op te slaan met een nieuwe naam.

• Mocht dat niet lukken, dan kan je altijd de gratis IrfanView downloaden. Via het menu "Afbeelding" kan je kiezen voor "Linksom roteren" of "Rechtsom roteren", en daarna kan je meteen "Opslaan als...".
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSShunter.

Ik heb irfanview gebruikt en nu blijft hij wel staan zoals hij zal moeten zijn.
Ik wil u heel hartelijk bedanken voor uw inzet en de moeite die u gedaan heeft voor mij.
Als ik een rapportcijfer kon geven dan gaf ik u een 10+.
Door die irfanview is het probleem opgelost dank u wel.

Mvg Hawkie112.

Hoi hawkie112,
Eind goed, al goed. :)
(als Windows niet meedoet, doen we het zonder Windows!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan