probleem met fotoslide

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensD

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
hallo,

Ik heb een probleem als ik een lightbox gebruik in combinatie met een fotoslider.

Het probleem is dat de lightbox de reeks foto's 3x toont.

In mijn voorbeeld heb ik 5 foto's, maar als ik ze laat tonen in de lightbox, dan toont ie er 15.

Als ik alle code van fotoslider verwijder, dan toont ie wel de foto's correct.

Kan er mij iemand helpen ?

alvast bedankt

Zonder je code te zien kunnen we niks. Kun je een linkje geven naar je pagina?

Het ziet er toch goed uit? Ik zie dat er inderdaad 15 img elementen worden getoond, maar dat is misschien een voorzorgsmaatregel om te voorkomen dat hetzelfde element meerdere malen in beeld moet zijn.

Het ziet er in iedergeval uit alsof het werkt zoals het hoort

Hoe zien jullie dat, dat er 15 getoond worden ipv 5? Ik bedoel, als je 3 identieke reeksen hebt van 5 fotos, lijkt het toch altijd eenzelfde reeks te zijn?

Het ziet er toch goed uit? Ik zie dat er inderdaad 15 img elementen worden getoond, maar dat is misschien een voorzorgsmaatregel om te voorkomen dat hetzelfde element meerdere malen in beeld moet zijn.

Het ziet er in iedergeval uit alsof het werkt zoals het hoort

Ja, maar als ik de code van de foto-slide wegneem, dan toont ie wel "1 of 5", ipv "1 of 15".

Moest er een mogelijkheid bestaan om het er gewoon niet bij te zetten, zou dat ook zeer goed zijn. Maar ik weet niet of dat mogelijk is ?

Ah ik zie wat je bedoelt. De code die je geschreven hebt is niet de makkelijkste om te lezen, maar waarom laat je je pagina opbouwen door javascript? Voor lightbox is dat voor zover ik weet niet nodig. Het is meestal een stuk duidelijker als eht er gewoon in HTML staat.

Ah ik zie wat je bedoelt. De code die je geschreven hebt is niet de makkelijkste om te lezen, maar waarom laat je je pagina opbouwen door javascript? Voor lightbox is dat voor zover ik weet niet nodig. Het is meestal een stuk duidelijker als eht er gewoon in HTML staat.

Moest ik weten hoe ik java-script moet schrijven zou ik het zeker doen. Ik heb het echter allemaal van internet gehaald (tutorials) en gekopiëerd :o .

Heb je een voorbeeld van een lightbox in html ?

Alvast bedankt

tja, de javascript is vervelend ingewikkeld maar de oplossing zou zijn om elk setje van 5 plaatjes een andere rel=... meet te geven. De eerste vijf fotos zouden bijvoorbeeld zo kunnen:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip1]">.....</a>

en de volgende vijf zo:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip2]">.....</a>

en de laatste vijf zo:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip3]">.....</a>

Maarja, hoe dat in de code ingewerkt kan worden is mij niet duidelijk. Het is behoorlijk vage code wat ook nog eens gebruik maakt van achterhaalde technieken en zich niet aan de xhtml specificaties houdt (of de html specificaties, maar de markup is xhtml, zonder doctype overigens).

tja, de javascript is vervelend ingewikkeld maar de oplossing zou zijn om elk setje van 5 plaatjes een andere rel=... meet te geven. De eerste vijf fotos zouden bijvoorbeeld zo kunnen:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip1]">.....</a>

en de volgende vijf zo:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip2]">.....</a>

en de laatste vijf zo:

Code:
<a href="...." rel="lightbox[roadtrip3]">.....</a>

Maarja, hoe dat in de code ingewerkt kan worden is mij niet duidelijk. Het is behoorlijk vage code wat ook nog eens gebruik maakt van achterhaalde technieken en zich niet aan de xhtml specificaties houdt (of de html specificaties, maar de markup is xhtml, zonder doctype overigens).

Bedankt voor de moeite, maar ik zal het anders oplossen. Gewoon lightboxen waar geen "next" en "previous" aan vast zitten.

Ik had wel nog een ander vraagje :

Op http://users.telenet.be/BoTJe_84/uitzonderlijk_vervoer.html kun je de implementatie zien van die fotoslide + lightbox.

Op mijn pc werkt het perfect, maar als ik het dan op m'n voorlopige webspace zet, wil hij sommige foto's niet laden.

Iemand een idee hoe dit komt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan