probleem met ftd en newsleecher

Status
Niet open voor verdere reacties.

marion666

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Hallo allemaal, hartelijk dank voor het welkomst bericht.Ik ben al wat ouder en nog geen held op de computer en hoop dat er iemand is die genoeg geduld met me heeft om me te helpen.Ik heb gister getracht ftd en nl te installeren maar heb met ftd het volgende probleem.Ik werk nu op Vista, maar dat maakt denk ik niet uit.Bij het aanmaken van het account voor ftd had ik 'bloesemtak'- en als email adres ' marion666@hotmail.com
opgegeven. "bloesemtak verscheen toen als naam, maar de emailactiveringslink bleef uit. Het werd me toen duidelijk dat dat het emailadres van de XP was en dus niet klopte met deze pc.. Vervolgens heb ik geprobeerd dat bij"wachtwoord/emailadres "wijzigen te veranderen maar dat lukt niet. Ik heb toen gekozen voor marion666 en emailadres marion666@hotmail.com zoals ik ook op de xp ben aangemeld voor ftd en NLeecher.:pWeer niet goed nagedacht natuurlijk want dan krijg ik natuurlijk de link op de xp en niet op vista waar dit allemaal moet werken.

helaas bleef de "bloesemtak"als gebruikersnaam gehandhaafd in FTD. Getracht om FTD te de- en opnieuw installeren, maar volgens mij lukt dat niet, want na 5x proberen staat de bloesemtak nog steeds overeind.:( En dan heb ik nog een probleem met newleecher op de XP. (of de trial werkt weet ik natuurlijk niet vanwege ftd die niet werkt)
Mijn xp is volledig gecrasht, maar tot mijn verbazing na 8 dagen elke dag opnieuw proberen optestarten zonder resultaat, deed hij het plotseling weer. Maar nu geeft NL bij het openen direct het volgende bericht:

Notice

Unable to limit bandwidth
The bandwidth limiter cannot be activated when the ïnternet connections max download speed"setting is set to äutomatic"

Press OK to change the setting

:confused:I heb gepressed tot ik groen zag, maar er gebeurt dus niks:mad:.
Ik heb een herstelpunt gemaakt in de hoop dat dit probleem daarmee mischien opgelost zou zijn maar nee hoor.
Dus nu heb ik op geen van de twee pc's de mogelijkheid newleecher en ftd te gebruiken. Dit is een schreeuw om hulp, is er alsjeblieft iemand die me kan en wil helpen? Bij voorbaat hartelijk dank en sorry voor de lengte van het bericht::oprettige jaarwisseling Marion

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies gedaan hebt en in welke volgorde. Maar als ik je helemaal goed begrijp is ongeveer het volgende aan de hand:

Ik begrijp dat je geprobeerd hebt met de BESTAANDE gegevens (van je ftd-account op de xp-computer) een NIEUW account aan te maken. Je had in plaats daarvan moeten INLOGGEN met de gegevens. Er komt dan ook geen activerings-email, omdat het account reeds bestaat en dus al geactiveerd is!
Je kunt namelijk op elke computer waar FTD op staat deze gegevens gebruiken. (Bijvoorbeeld thuis, op je werk, bij familie; overal hetzelfde account met dezelfde inloggegevens)

Nu is het zo dat FTD niet toestaat om binnen 48 uur een nieuw account aan te maken. Mijn vermoeden is dat dit de reden is dat de naam 'bloesemtak' steeds bleef staan. Doordat je poogde een nieuw account aan te maken, zul je waarschijnlijk 48 uur moeten wachten voor je weer een nieuw account kunt aanvragen. (Als je dat zou willen, want eigenlijk is het veel gemakkelijker dat je steeds onder dezelfde naam in kunt loggen; op welke computer dan ook.)

Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb en dat je daardoor ook wat aan mijn aanwijzingen hebt. Anders vraag je maar gewoon verder.

Groet, Nadir

Over newsleecher:
Dit programma is onafhankelijk van FTD. Het probleem met newsleecher heeft in elk geval niets met FTD te maken.
Er zal een instelling binnen newsleecher niet goed staan. (Bandbreedte beperking terwijl dit niet mogelijk is.) Maar je geeft ook aan dat er een crash heeft plaatsgevonden. Ik denk dat de kortste klap is om newsleecher te verwijderen en opnieuw te installeren.

Hallo Nadir, en ik dacht nog wel dat ik het duidelijk had uitgelegd. Omdat xp gecrashed was heb ik fd en newsleecher op vista willen zetten zodat ze dus op beide pcs staan. Doordat ik vergat dat op vista een ander emailadres is dan op xp heb ik per ongeluk de gebruikersnaam van xp email maar adres van vista email gebruikt. hoop dat dit duidelijker is, sorry, groetjes Marion

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Klinkt allemaal erg aannemelijk wat Nadir zegt.
Over je melding in NewsLeecher: hiervoor moet je naar Options, Connection/Speed en hier de maximale snelheid instellen op een waarde die je wilt. Ik heb 'm op User Specified 300 Kbs, maar hier kun je uiteraard van maken wat je wilt.

Een emailadres is ook onafhankelijk van welke computer dan ook. Als je bijvoorbeeld een nieuwe laptop koopt, kun je in je emailprogramma ieder emailadres instellen die je hebt. Dus emailadres staat er los van.
Het gaat hier duidelijk om het feit dat je met bestaande gegevens in FTD een nieuw account hebt willen aanmaken, dat lukt niet omdat het al bestond.
Je kunt dus gewoon met dezelfde gegevens, die je voor FTD op je XP computer gebruikt, inloggen op FTD op je Vista computer.

@ ReneDirks:
Het prbleem is dat er helemaal niets reageert in newsleecher. Ik open het, meteen dat gedoe over bandwidth en "druk op ok om te herstellen"hetgeen niet werkt, maar ik kan het venster ook niet sluiten, en het programma ook niet. alleen met taakbeheer.

@ Nadir:
Maar dan dus eerst 48 uur wachten om die bloesemtak weg te krijgen en dan opnieuw account aanmaken? Als dat lukt komt er dan ook geen melding meer dat hij niet met de ftd serven kan verbinden?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Dat klopt, als je met een goede account inlogt, is je verbindingsprobleem ook weg.

Echter, zoals ik je nu begrijp, wil je toch twee FTD accounts, alhoewel je dus met je eerste FTD account gewoon op de Vista computer op FTD kunt inloggen, omdat deze gegevens op welke computer dan ook gebruikt kunnen worden. Een enkele naam op FTD lijkt mij voor jezelf, maar ook voor anderen helderder.

Wil je toch echter een tweede account, dan zul je inderdaad 48 uur moeten wachten voor een nieuwe poging. Je hebt dan een nieuw account en dus ook een nieuwe naam op FTD.

Maar dan dus eerst 48 uur wachten om die bloesemtak weg te krijgen en dan opnieuw account aanmaken? Als dat lukt komt er dan ook geen melding meer dat hij niet met de ftd serven kan verbinden?

Als je FTD opstart en dan kijkt onder 'config'. Je kiest hier tabblad 'FTD'; Als je hier de gebruikersnaam en wachtwoord invult van de xp-computer, kun je meteen aan de slag en hoef je ook geen 48 uur te wachten!

Wèl 48 uur wachten voor een NIEUW account met een nieuw wachtwoord!

Ik heb via conf. veranderd, naam veranderde maar melding over geen verbinding server bleef. Vervolgend account verwijderd en opnieuw aangemaakt (staat niet over 48 uur wachten bij) maar nu blijft hij vragen om gebruikersnaam, terwijl ik marion666 ingevuld heb. Bij proxyserver Casema.nl poort 119 ingevuld daarna mkros@casema.nl en wachtwoord dat bij casema hoort, gevolg door venster met "fill threads database 3 - no such table".Venster met proxyserver gegevens leeg gelaten, zelfde resultaat.
Als het venster komt dat er geen verbinding met server is zou dat kunnen komen door:

sorry vista kon niet langer wachten denk ik, plots was bericht weg. zou dus kunen komen door actieve firewall
problems with DNS server
proxy gegegens ingevul terwijl niet nodig
FTD server is gecrashed.

Nou ja ik weet het niet meer, en ik zu het allemaal zo graag willen leren.
Ik wil leecher en ftd graag op beide pcs hebben omdat ik nu nog hoofdzakelijk met xp wrk (als die eens niet gecrashed is) omdat Vista mij nogal wat problemen geeft zoals het opvreten van ijn werk op het moment van opslaan. Dan is alles helemaal foetsie. Maar zoals nu, dat xp weer even werkt kan ik er niks mee omdat ik die bandwidth niet kan corrigeren, ik vermoed dat dit door de laatste crash is gebeurd.

Er lopen hier twee zaken door elkaar. Laten we dit eerst even tot het FTD gebeuren beperken.

Proxyserver heb je nromaliter niet nodig, tenzij je in een bedrijfsnetwerk zit. De gegevens die je invult zijn je NNTP instellingen die je voor NewsLeecher nodig hebt, niet voor FTD.
Gebruikersnaam en wachtwoord aldaar zijn voor de proxyserver, en dus al helemaal nooit je casema gegevens! FTD gebruikt gewoon poort 80 (dus voor http verkeer). Een firewall zal dat verkeer gewoon doorlaten. Als je naar
http://static.ftd.nu/
surft, zou je een melding moeten krijgen:

Code:
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.3 (Debian) PHP/4.4.4-8+etch4 Server at static.ftd.nu Port 80

Is dat niet zo, dan lijkt het een DNS probleem te zijn..

hallo Rene, krijg inderdaad FORBIDDEN etc. dus geen DNS probleem? Moeilijk he, mensen die zo weinig begrijpen. Maar ik zou het zo'n overwinning vinden als ik deze twee dingen zelf ingesteld en werkend zou kunnen krijgen. Heeft het misschien iets met vista te maken? Ik ben jou en Nadir in elk geval erg dankbaar dat jullie je zo inspannen voor me, dank , Marion

Nog steeds over FTD:
Als je de proxyserver instellingen allemaal leeg laat en op het Tabblad FTD je accountnaam marion666 en het daarbij behorende wachtwoord in, wat gebeurt er dan?

Nu krijg ik wel een melding dat er recentelijk succesvol gebruik is gemaakt van die naam en dat ik 48 uur moet wachten voor het aanmaken van een nieuwe naam. Verder een venster dat zegt:could not load SQlite library. :shocked:

Je maakt toch géén gebruik van de knop 'Maak een nieuw FTD account aan' toch?
Want die knop moet je nu niet gebruiken. Je zou je gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord (vlak onder bovengenoemde knop) onder Account informatie moeten invullen.
(In FTD | knop 'Config' en dan tabblad 'FTD')
Heb je daar de correcte gegevens ingevuld, dan kies je voor 'Opslaan'.
Als je vervolgens op de knop 'Updaten' klikt, zou je met die gegevens ingelogd moeten zijn en de update moeten werken.
Dit zou normaal gesproken moeten werken, tenzij er iets anders mis is.
Laat je even weten of je dit gedaan hebt en wat de reactie van het programma is? (eventuele foutmeldingen) Ik ben ondertussen heel benieuwd waar je probleem nu aan ligt.
(Hopelijk vind je het geen probleem dat ik 'je' en 'jij' schrijf?)

Ik heb het gevoel dat we niet zo ver meer van de oplossing verwijderd zitten. Samen met ReneDirks moeten we er toch wel uit kunnen komen...

Goeiemogggel Nadir , allereerst de beste wensen voor jou en Rene en de hele club lieve mensen die er zit om domme mensen als ik te helpen :thumb:hoera, FTD is gelukt en geupdate, grandioos. Je mag me gerustj ij noemen hoor, geen probleem, Wel een ander probleem. Ik blij dat FTD werkt, meteen gekeken of er iets te dowloaden viel`omdat er alweer 3 dagen verstreken zijn van de trialversie, wat denk je....werken mijn nieuwsservers allebei niet (zo heet dat toch he?)Zowel casema als eweka geven een slot te zien met de melding ünable to logon cannot convert host address."
Waarom saat FTD niet in de lijst software zoals newsleecher? FTD verwijderen gaar volgens mij niet, dat heb ik gisteren meerdere malen geprobeerd. dat was een vraagje tussendoor.Ok dus FTD:thumb:geweldig en bedankt maar nu?
Wat betreft NL,moet ik dat programma kopen of kan ik dat ergens downloaden als de trial om is- en- die op mijn xp staat en de melding over "bandwidth"geeft, moet ik die de-installeren en dan opnieuw installeren, want als hij opent komt die melding en dan eageert hij verder nergen meer op, moet ook net taakbeheer gesloten worden. doei!

Zowel casema als eweka geven een slot te zien met de melding "unable to logon cannot convert host address."

Voor jou ook de beste wensen voor 2008.
Die melding betekent dat de naam van de server niet kan worden omgezet naar een IP adres. Dit wordt door de DNS server gedaan. Kun je wel gewoon op internet dan?

:confused:Hallo daar ben ik weer. Erg verdrietig want ik kom niet verder. Op mijn xp heb ik newsleecher verwijderd omdat die nergens op reageer en vervolgens opnieuw geprobeerd te installeren. Helaas kreeg ik op het bijna eind van de installatie een melding dat er een fout was opgetreden en dat NL niet was geinstalleerd.Daarna nog een paar keer geprobeerd, maar toen begon hij zelfs niet meer met de installatie......Vervolgens geprobeerd van een cd van compteridee te installeren, een oudere versie. Ging uitstekend salleen heb ik er niets aan aangezien die versie verlopen was. Nu heb ik op deze pc een NL die ging verbining kan maken en op de XP geen NL omdat hij niet wil downloaden. En ik had voor e half jaar vooruit betaald aan eweka. Zonde. Wie helpt me alstublieft???

Groet,Marion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan