Probleem met gebruikers account centraal beheer op Windows server 2003 enterprise

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoutersNick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
hallo,

Ik heb een windows server 2003 enterprise edition geinstalleerd op een van onze servers. nu de domain, de domain forrest, de active directory's, ens. .... zijn allemaal geconfigureerd. Momenteel ben ik met deze server en 5 netwerk pc's (clients) aan het uittesten. Alleen krijg ik het centrale beheer van bestanden niet voor elkaar! Als een gebruiker zich op één van de netwerk toestellen aanmeld gebeurt dit maar zijn bestanden worden telkens opnieuw lokaal op deze netwerk pc opgeslagen. Wat maakt dat deze gebruiker zich op een ander toestel aanmeld zijn bestanden niet kan raadplegen. hoe kan ik dit verhelpen

Grz nick

ga naar je active directory users and computers
ga naar het eigenschapvenster van de desbetreffende gebruikers.
uit m'n hoofd is het't tabblad "profiel".
hier kun je netwerkschijven en profielpaden instellen.

ga naar je active directory users and computers
ga naar het eigenschapvenster van de desbetreffende gebruikers.
uit m'n hoofd is het't tabblad "profiel".
hier kun je netwerkschijven en profielpaden instellen.

Hey,

in ieder geval al bedankt voor het snelle antwoord. Maar het kan toch niet zijn dat men voor iedere gebruiker als men deze aanmaakt er ook nog eens een map moet voor gaan aanmaken en die dan nog eens bij de gebruikers moet gaan koppelen. kan ik dit nergens instellen dat deze mappen automatisch worden aangemaakt en gekoppeld?

grz nick

ik dit nergens instellen dat deze mappen automatisch worden aangemaakt en gekoppeld?
Hey Nick

Daar heb je Gropen en OU's voor.

Wat je simpelweg doet is bijvoorbeeld dit:
Maak op C:\ van je Server een Share-map. bijvoorbeeld de map "Testschijf"
Geef de juiste gebruikers/groepn rechten op de map. Om alleen maar te testen kun je voor het gemak de accout "iedereen" toevoegen.
Ga nu naar je 'active directory'
ga naar het eigenschapvenster van de desbetreffende groep.
Nu kun je netwerkschijven instellen. gebruik het volgende pad:
\\JouwServerNaam\Testschijf

Misschien wist je dit allemaal alwel, maar het is lastig iemands kennisniveau in-te-schatte.
Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan