probleem met gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquabluee

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Hooii, :rolleyes:

ik heb een probleem met de gebruikersaccounts..:o

Ik heb vroeger internet explorer 7 beta 2 geinstalleerd in account bijv. Pietje (beheerder). Ik had een probleem met mijn computer gehad. Als ik de pc opstart dan zie je het welkomsvenster, maar Pietje was niet meer zichtbaar. Met behulp van veilige modus heb ik via de Administrator-account weer nieuwe beheerder-accounts aangemaakt. (Daar vond ik de bestanden van Pietje in de mappen document and settings). Nu wil ik IE7 beta 2 deinstalleren maar dat hij wil niet omdat je de bij de account van Pietje moet zijn.

Ik kan alleen bij Pietje komen als ik het ''welkomsvenster'' NIET gebruik. (Dan staat er Gebruikersnaarm: , Wachtwoord: , )
En nu het grote probleem, als ik via Pietje naar Configuratiescherm/Gebruikersaccounts ga, dan zie ik dat Pietje een Gastaccount is. En daarom kan ik geen software deinstalleren, en dus IE7 beta ook niet.

én Pietje is óók niet zichtbaar bij een ander beheerder-account bij configuratiescherm/gebruikersaccounts. Dus ik kan niks van Pietje wijzigen.

Weet iemand een oplossing? :shocked: (ik heb hier niet veel verstand van:o )
of zit er een fout in de computer ..? :(

probeer eens in het start scherm van windows XP op geen 1 van de gebruikers te klikken maar er ergens naast.

druk dan een paar keer op ctrl+alt+del.

en vervolgens krijg je een schermpje met inlog mogelijkheden type daar pietje in en het wachtwoord en kijk of het werkt?

heb je windows op nieuw geinstaleerd? of staan er meerdere windows instalaties op je systeem?

probeer eens in het start scherm van windows XP op geen 1 van de gebruikers te klikken maar er ergens naast.

druk dan een paar keer op ctrl+alt+del.

en vervolgens krijg je een schermpje met inlog mogelijkheden type daar pietje in en het wachtwoord en kijk of het werkt?

heb je windows op nieuw geinstaleerd? of staan er meerdere windows instalaties op je systeem?

Dat heb ik eigelyk al geprobeerd .. maar Pietje blijft een gastaccount.. is er misschien een manier om dat te veranderen ?

En volgensmij heb ik geen andere windowsinstallaties ..

Even in Veilige Modus, en een commandprompt starten (Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE)

Pietje uit groep Gasten:
Net Localgroup Gasten Pietje /delete

Pietje in groep Administrators:

Net Localgroup Administrators Pietje /add

Kruisje klikken om de commandprompt te verlaten.

Na bovenstaande acties is Pietje weer bemand met Administrator rechten.

Succes,

Tijs.

Even in Veilige Modus, en een commandprompt starten (Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE)

Pietje uit groep Gasten:
Net Localgroup Gasten Pietje /delete

Pietje in groep Administrators:

Net Localgroup Administrators Pietje /add

Kruisje klikken om de commandprompt te verlaten.

Na bovenstaande acties is Pietje weer bemand met Administrator rechten.

Succes,

Tijs.

Ik heb dit nooit gedaan maar dit heb ik ff geprobeerd:
Dit staat er:

C:\Documents and Settings\beheerdernaam>Net Localgroup Gasten Pietje/delete
De syntaxis van deze opdracht is:

NET LOCALGROUP
[groepsnaam [/COMMENT:''tekst'']] [/DOMAIN]
groepsnaam {ADD [/comment:"tekst''] : DELETE} [/DOMAIN]
groepsnaam naam [...] {/ADD : /DELETE} [/DOMAIN]

~~~

Wat moet ik nu intikken?

Er staat een SPATIE vóór resp. /delete een /add in mijn instructie. Vergeet die niet in te typen.

Tijs.

Ohjah :o
maarre dat heb ik ook geprobeerd maar nu zegt ie dat de opgegeven account geen lid is van de lokale groep ??

Als Pietje in jouw computer een andere naam heeft, bijvoorbeeld met een spatie erin, dan moet het tussen "-tekens gezet worden.

Voorbeeld: Stel dat de gebruikersnaam bij jou is Jan Janssen, dan wordt de instructie:
Net Localgroup Gasten "Jan Janssen" /delete
Net Localgroup Administrators "Jan Janssen" /add

werkt het dan nog niet, dan bestaat het account gewoon niet op je lokale systeem [Edit:] of je vergist je, en is Pietje geen Gast-account.

[Edit:] Doe in ieder geval de 2de instructie, ook als 1 niet lukt... Daarmee krijgt Pietje Administrator rechten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hée het is me gelukt ;) delete hoeft geen eens, ik hoef alleen maar te adden en nu heeft Pietje wel rechten en is mijn account weer terug in het welkomsvenster :D:D:D .. wel vreemd dat Pietje ''opeens'' wegwas.. maargoed..
iedergeval.. onwijs bedankt Tijs ! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan