Probleem met Geforce 5200fx

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntjuuh

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Hoi, ik heb net een niuewe videokaart maar hij doe het niet goed:( . Heb eerst het besturingsprogramma van de oude videokaart verwijdert en toen de nieuwe kaart erin gezet. Toen ik de Pc opstartte, kreeg ik automatisch het schermpje te zien van de wizard nieuwe hardware installeren, heb zo de videokaart geinstallerd en ging natuurlijk gelijk gamen. Ik kon zo'n 5 minuten spelen tot het spel opeens vast liep en ik de computer opnieuw op moest starten. Een ander spel geprobeerd, maar dat liep ook gelijk vast. Heb het besturingsprogramma verwijdert en opnieuw geinstallerd, maar nu de wizard hardware installeren weggeklikt, en de driver-cd geladen en zo geinstallerd. Opnieuw geprobberd een spel te spelen en weer lipe het gelijk vast, opnieuw opgestart en weer geprobeert en nu kreeg ik de melding: ---------------------------
ROTK.exe - Toepassingsfout
---------------------------
De instructie op 0x00000010 verwijst naar geheugen op 0x00000010. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma
OK Annuleren

Heeft iemand misschien een idee waar het probleem ligt?

Was je vorige kaart ook een nVidia kaart?
Hoe ziet je apparaatbeheer eruit, geen gele uitroeptekens?

Ja, de vorige videokaart was een nvida geforce 2mx.
Bij apparaatbeheer zie ik 2 gele uitroeptekens: Bij met mpu-401 compatibel Midi-apparaat en bij standaard spelpoort. De eerste start niet en de tweede heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt.
Ik zie trouwens dat de videokaart en de VIA Tech CPU to AGP controllor dezelfde bron gebruiken, Is dat miss het probleem?

Laatst bewerkt:
Je kan bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart het beste Windows opnieuw installeren. Althans dat is mijn ervaring... is altijd gedoe met drivers e.d. en ik vond altijd dat m'n nieuwe kaart dan lang niet zo snel draaide als na een nieuwe installatie.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met nVidia.
Het upgraden naar een ander type heeft bij mij nooit problemen gegeven.
Wat ik nog zou proberen is de laatste driver downloaden van de nVidia site.
Daarna de oude driver verwijderen via Configuratiescherm --> Software.
De grafische kaart verwijderen in apparaatbeheer.
De pc opnieuw opstarten.
Als daarna de wizard nieuwe hardware gevonden verschijnt, klikken op annuleren.
Maar direct daarna de driver van nVidia installeren.
Als het goed is wordt na de installatie gevraagt het systeem opnieuw op te starten.

Mocht je daarna nog problemen ondervinden, probeer dan eens de laatse chipset driver van het moederbord te installeren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
de tweede heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt
En dit heb ik ook al eens meegemaakt, een antwoord hierop heb ik nog niet kunnen vinden, helaas.

Ik ga hem wss ruilen want ik kom er echt niet meer uit:(
Heb het geprobeerd met de drivers van de nvidia site maar beleef het probleem houden dat het spel wel opstartte maar binnen 1 minuut de kleuren gek gingen doen. :\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan