Probleem met geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikSan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Hallo,

Ik heb een laptop, Compaq Armada v300 met 64 mb geheugen pc 100, nu wilde ik dit geheugen uitbreiden met 2 x 256mb pc 133. Mij is verteld dat dit moest kunnen.

Ik heb de twee mudules in het slot geprikt en de laptop wil niet eens meer opstarten. Wanneer ik de oude 64 mb module plaats werkt die weer prima.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Huidig geheugen 64 mb Toshiba pc 100
Nieuw geheugen 2 *256mb Samsung pc 133s

Erik

ik zie dat er verschil zit tussen de snelheid van het geheugen. 100 en 133 laat je die 64mb er bij zitten of niet? want 2 verschillende snelheden tegelijk gaat zo ie zo fout, en zo niet kan je moederbordje die 133 dan wel aan.

Ik heb de modules niet samen ingeprikt pc100 niet bij pc 133.
Volgens een computerzaak moet deze laptop de pc133 wel aankunnen.

ok en als je eens 1 module van 256 er in doet?
en wel flink aanduwen.
en als er nog een boekje bij zit kijk dan ook eens of het uitmaakt of je aan beide kanten chips heb zitten sommige moederbroden kunnen daar ook niet tegen als bijv alle 4 de modules dual gechipt is

1 module had ik ook al geprobeerd en de oude module is ook aan beide kanten gechipt dus daar kan het ook niet aan liggen.

en wat gebeurt er precies als je het geheugen plaats? kan je wel in je bios komen. of piept hij alleen heel de tijd 3x achter mekaar?

Nee, ik kan niet in de bios komen want hij start niet eens op. Dat vind ik het vreemde van het verhaal.

probleem met geheugen uitbreiding.

Hallo.

Dit geheugen van 133 mhz kan inderdaad niet in die laptop.
Ik heb hier een zelfde laptop en daar gaat het ook niet bij.
Dus zal niet lukken is hellaas jammer maar waar.

Groeten Cees.

terrug gaan naar de winkel en zoiezo je geld terrug vragen en als je goed praat krijg je misschien voor een minder prijsje je goede geheugen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan