Probleem met geluid, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4RDSTYL3L0V3R

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Hierbij een screen van een post op facebook;

fk8aad.png

:(

ik denk dat je een kabel breuk hebt
wat gebeurt er als je met de luidsprekers in pc1 een beetje met de kabel heen en weer draait
krijg je dan wel weer geluid over 2 boxen
ik heb het zelf ook met een setje boxen gehad ... en bewoog de kabel een beetje en toen kreeg ik wel weer geluid

voor de rest zou ik het ook even niet weten

ik denk dat je een kabel breuk hebt
wat gebeurt er als je met de luidsprekers in pc1 een beetje met de kabel heen en weer draait
krijg je dan wel weer geluid over 2 boxen
ik heb het zelf ook met een setje boxen gehad ... en bewoog de kabel een beetje en toen kreeg ik wel weer geluid

voor de rest zou ik het ook even niet weten
Ik heb wat geklungelt met de kabels zonder succes. Maar... ik ben wel tot de ontdekking gekomen dat de 2 jacks van de 2 speakersets 2 ringen heeft op de jack en mijn oortjes heeft er drie... als je wil post ik een foto.

post inderdaad maar even een foto, alle informatie helpt. Wat zal uit de aangegeven informatie van gisteren 14:41 je conclusie zijn?

post inderdaad maar even een foto, alle informatie helpt. Wat zal uit de aangegeven informatie van gisteren 14:41 je conclusie zijn?

Hier een foto:

r1c381.jpg

Van boven naar onder: oortjes (headset)(2,5mm; 3 ringen!), Luidsprekerset B (2 ringen), Luidsprekerset A (2 ringen)

Mijn conclusie is dat ik denk dat de aansluiting achter op PC1 een 2,5mm jack is en op de voorzijde een 3,5mm jack.

ik denk dat de 3 ringetje van je headset .. voor je microfoontje is
verder kan ik je niet helpen ... als me iets te binnen schiet dan post ik het

Laatst bewerkt:
Wat ik je wel kan vertellen, is dat naar mijn ervaringen, dat ik altijd 2,5mm jacks tegen ben gekomen op computers, heb je eventueel een andere geluidskaart in je computer laten plaatsen? Passen alle 3 de kabels allemaal goed, of welke past niet?

Wat ik je wel kan vertellen, is dat naar mijn ervaringen, dat ik altijd 2,5mm jacks tegen ben gekomen op computers, heb je eventueel een andere geluidskaart in je computer laten plaatsen? Passen alle 3 de kabels allemaal goed, of welke past niet?
Alle kabels passen netjes in alle aansluitingen. Hier even de volledige specs van mijn gaming pc;

Motherboard: Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition
CPU: AMD Athlon 64 x2 6000+ Socket AM2 Dual Core 3.00Ghz
Graphics: ATI Radeon HD 5750
RAM: 2 x 2GB DDR 800 (4GB)
Memory: 2 x 320 GB 7200 rpm
Case: Aerocool Zero Degree ATX Midi

De geluidskaart is standaard naar mijn weten. Ik heb wel horen zeggen dat er stof tussen de contactpunten zit op het moederbord en dat ik even de geluidskaart moet hersteken en wat schoonmaken. Een theorie kan zijn dat er vanachter stroomverlies is?

Je kunt nergens de balans tussen front en rear instellen?
(Gelukkig vindt je het wel leuk :))

Je kunt nergens de balans tussen front en rear instellen?
(Gelukkig vindt je het wel leuk :))
Softwarematig niet denk ik? Tenzij er een magische optie in de BIOS zit.
Verder heb ik weer wat lopen piekeren en het kan mss zijn dat vanachter mono geluid is en vooraan stereo ?
(Edit; dit kan niet omdat ik met mijn headset wel langs beide kanten geluid heb)
Ik ga nu nog eens kijken in de Bios, je weet maar nooit ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan