Probleem met geluid uit voorfront

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
IK heb aan zowel de achterzijde als aan de voorzijde van de computer een uitgang zitten van de geluidskaart (Realtek AC97). Na een nieuwe Windows-installatie krijg ik via de uitgang aan de voorkant echter geen geluid. Ik kan niet ontdekken waar het verkeerd zit. In de software van de geluidskaart staat de hoofdtelefoonuitgang ingeschakeld. Maar nu komt het gekke: als ik de software de uitgang laat testen komt er wel een toon uit de koptelefoon. Er zit dus softwarematig iets niet goed, maar ik krijg uit geen enkel afspeelprogramma geluid uit die uitgang.

Wie weet raad met dit toch wel erg gekke probleem?

Tevens meen ik mij te herinneren, dat Realtek standaard het programma Soundmanager leverde bij de hardware. Weet iemand waar ik dat programma kan downloaden?

Geen geluidssignaal!

Ik heb hetzelfde probleem: geen signaal op de uitgang van de hoofdtelefoon aan de voorzijde van de pc.

Ook ik zou geholpen zijn met een afdoend antwoord op dit probleem.
Zelfde geluidssoftware als hierboven aangegeven is aanwezig.

Laatst bewerkt:
Hey,

Zie... dat probleem komt me bekend voor.. ik heb van alles geprobeerd... mar het is echter veel, veel minder werk dan ik dacht!!!

Alles wat je moet doen is op je Realtek icoontje klikken, als het schermpje verschijnt klik je op die sleutel naast analog. disable front panel jack detection aanvinken en klaar is kees :thumb:

Hopelijk heb ik het jullie goed genoeg uitgelegd.
Groetjes, Filip!

Laatst bewerkt:
Zie... dat probleem komt me bekend voor.. ik heb van alles geprobeerd... mar het is echter veel, veel minder werk dan ik dacht!!!

Alles wat je moet doen is op je Realtek icoontje klikken, als het schermpje verschijnt klik je op die sleutel naast analog. disable front panel jack detection aanvinken en klaar is kees :thumb:

Hopelijk heb ik het jullie goed genoeg uitgelegd.
Groetjes, Filip!

Met dank aan Filip.

Overigens onbegrijpelijk dat je dit in de documentatie NIET kan vinden.
Daarom hebben we elkaar ook nodig, dat blijkt maar weer.

Met dank aan Filip.

Overigens onbegrijpelijk dat je dit in de documentatie NIET kan vinden.
Daarom hebben we elkaar ook nodig, dat blijkt maar weer.

Overigens onbegrijpelijk dat je NIET leest: vanuit de Realtek software krijg ik wel signaal. :(

Overigens onbegrijpelijk dat je NIET leest: vanuit de Realtek software krijg ik wel signaal. :(

Mijn fout, ik heb het alleen dat van Paul gelezen, wat jou(Peter) betreft zou ik het niet weten...

Probeer het probleem in het engels om te schrijven en zo op het net een oplossing proberen te vinden...
Succes!!! :thumb:

Laatst bewerkt:
Fijn, dat het voor de ander opgelost is, maar je draait nu de zaak om. Ik schets een probleem, iemand anders haakt in op iets, dat er gedeeltelijk op lijkt (dat wordt opgelost, want dat lag even iets eenvoudiger) en dan ga je mij ergens anders heen verwijzen. Het was nota bene mijn thread....

Laatst bewerkt:
Het moet iets simpels zijn... Controleer je players( pruts een beetje in opties)en check of je luidsprekers goed aangesloten zij!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan