Probleem met Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrakeZ

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Volgens Everest heb ik een AC'97

Veld Waarde
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP d330 DT(DC580AV)

Type audio-apparaat Intel 82801EB(M) ICH5

Update voor Boeing747:

Bij windows Audio staat niks ( everest)
Bij PCI/PnP Audio staat: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio controller [A-2/A-3] Type : PCI

Maar ik kan hier geen driver voor vinden, het is zeer vervelend dat ik al tijden geen geluid heb!
Kan iemand mij hier mee helpen ? :confused:

Waar kan ik die driver vinden:P

Als je nog meer informatie moet hebben hoor ik dat graag.​

Laatst bewerkt:
Btw, weet iemand ook hoe het zit met INF bestanden? Er ombreekt er namelijk 1 maar hij zegt niet welke het is.

Aanvulling: ik zou eerst de chipset driver installeren en pas daarna de audio driver. (In de chipset-driver zit een INF voor de audiocontroller op je chipset.)

Laatst bewerkt:
Aanvulling: ik zou eerst de chipset driver installeren en pas daarna de audio driver. (In de chipset-driver zit een INF voor de audiocontroller op je chipset.)

Dan ga ik die eerst proberen :P Dat probleem kreeg ik namelijk net zoals in het bericht hierboven ;-).

Dit dus inderdaad!

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
SoundMAX INtegrated Digital Audio

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.

De vereiste sectie kan niet worden gevonden in het INF-Bestand.

Dit krijg ik nog steeds, ik heb de chipset gedownload en geinstaleerd daarna mijn pc opnieuw opgestart en toen de driver voor de audio geinstaleerd en dan geeft hij het bovenstaande aan.

Er staan 2 audio drivers op die site van HP, welke van de twee heb je genomen? Je moet volgens mij de bovenste van de twee hebben

Zijn allebei integrated:p

Probeer voor de grap de tweede eens...

Als ik de onderste probeer krijg ik hetzelfde probleem als bij de eerste ?

Ok, ik denk dat ik het gevonden heb:

- eerst de chipset drivers
- dan de Intel INF drivers, deze dus downloaden en installeren
- als laatste de audio drivers van HP, de bovenste

Ik ga het nu proberen :D

Het werkt nog steeds niet nadat ik alles had gedaan PC opnieuw opstarten en toen hij bijna geladen was kreeg ik dit :

DSndUp error

No ADI codec driver is installed.

Kortom: het lukt nog niet.

( is het niet mogelijk dat ik het van een andere pc afhaal ik heb nog een identieke staan met alles hetzelfde als deze...

Zoja waar kan ik dan de bestanden vandaan halen? Volgen mij gaat het nog steeds iets niet goed met dat INF bestand. )

Laatst bewerkt door een moderator:
Even alles op een rijtje. Haal je Audio driver weg uit "Wijzig en verwijder programma's" in "Software". Download van deze site de drivers, eerst de "Intel Chipset Support for Windows". Installeer het gedownloade bestand. Herstart je PC. Als de Wizard Nieuwe Hardware mocht starten klik op Annuleer (2x desnoods). Download en installeer "ADI SoundMax Audio Driver for Windows98/2000/ME/XP" Herstart de PC.

NB: van je andere PC weghalen lukt niet.

Laatst bewerkt:
En nog werkt het niet :(

Ik heb alles exact zo gedaan als jullie zeiden.

Er is waarschijnlijk geen andere mogelijkheid, maar weten jullie wel waar dit aan licht ik krijg nog steeds :

De vereiste sectie kan niet worden gevonden in het INF-Bestand.

Desperate :shocked:

Zijn er nog andere manieren?

Als het antwoord ook voor jullie niet duidelijk is mag dit ook gemeld worden dan weet ik dat ik verder moet kijken :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de zekerheid, kijk in Everest bij Multimedia, Windows Audio en bij Multimedia, PnP Audio.
Zet de twee gegevens in je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan