Probleem met geluidskaart na herinstallatie Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bhagwanie

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo mensen,

ik heb zo net mijn pc geformateerd en Windows opnieuw geïnstalleerd.
Na dit, werkt mijn geluid niet meer.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd, en het is mij ook nog nooit gelukt het te fixen.

Ik zie bij apparaatbeheer een gele uitroepteken staan bij C Media AC97 Audio Device.
Ik probeerde eerst ''stuurprogramma bijwerken''. Na het bijwerken stond er iets met dat
het mogelijk pas gaat werken na het opnieuw opstarten van mijn pc.
Dit deed ik, maar geluid deed het nog steeds niet.
Ik ging weer kijken bij apparaat beheer en er stond weer (nog steeds) een gele uitroepteken
bij het geluid.

Ik heb ook al geprobeerd deze installatie ongedaan te maken en opnieuw proberen te installeren van
mijn gelui met behulp van windows update en downloaden van het stuurprogramma, maar ook zonder succes.
Hij gaf aan: ''Er is een probleem met de installatie van deze hardware: C Media AC97 Audio Device.
Dit apparaat start niet (code 10).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Vaak mist er dan nog een chipset driver waardoor de AC'97 controller nog niet correct kan worden aangesproken.

@TS: Welk moederbord heb je?

Ik wou zeggen probleem opgelost. Geluid deed het nadat ik de driver had geïnstalleerd,
maar nadat ik de pc volgende dag (vandaag) aandeed, was het geluid weer spoorloos.
En nu?

Wat voor een melding geeft Apperaatbeheer? (Start -> Config. Scherm -> Systeem -> Hardware -> Apperaatbeheer -> Rechtsklik op datgene met een uitroeptegen -> Eigenschappen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan