Probleem met geluidskaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Ik heb een ernstige probleem ik heb zojuist een geluidskaart gekocht en in mijn pc ingebouwd, maar sindsdien ik hem in heb gebouwt loopt mijn pc na een tijdje vast of valt die uit. en telkens als ik paar keer van lietjes switch dan loopt die ook vast.

Wat moet ik hiertegen doen ?

Hallo Robert .....

Je moet niet iemand op het verkeerde been zetten door te stellen dat de voeding niet goed is, omdat je een andere geluidskaart plaatst.

Da's wel heel erg voorbarig .. toch?

Eerder moet je denken aan het verwijderen van drivers van de vorige geluidskaart.
Want de aangegeven problemen komen veel voor als je dit niet correct hebt geregeld.

Maar om daar nou gelijk het probleem van 'het vervangen van een voeding' op los te laten ....

dit is meestal een conflict met drivers of irq conflict.
uninstall de drivers van deze en vorige kaart.
steek je geluids kaart zo laag mogelijk liefst onderste pci connector.
herstart de pc en install je drivers.

maar aan mijn voeding kan t ni liggen or ik heb m pas twee weken terug een nieuwe gekogt ! maar ik had ervoor geen geluidskaart ik hat gewoon zo een standaard ding die heb ik nog steeds en ik heb er nu gewoon een geluidskaart extra bijgekogt.

maar hoe verwijder ik die oude drivers van die onboard geluid ?

In de startpost staat nergens dat hij eerst wel een geluidskaart had. En mij heb je niet zien zeggen dat de voeding niet sterk genoeg is.

Hallo Robert .....

Je moet niet iemand op het verkeerde been zetten door te stellen dat de voeding niet goed is, omdat je een andere geluidskaart plaatst.

Da's wel heel erg voorbarig .. toch?

Eerder moet je denken aan het verwijderen van drivers van de vorige geluidskaart.
Want de aangegeven problemen komen veel voor als je dit niet correct hebt geregeld.

Maar om daar nou gelijk het probleem van 'het vervangen van een voeding' op los te laten ....

@ Robert en Valijn, zullen we het hier maar bij houden, dit wordt een welles-niettes verhaal.

@ Dark.
Kijk even onder Start --> Configuratiescherm --> Software of je daar de oude drivers ook kunt deïnstalleren.
Zet de "oude" onboard geluidskaart ook even uit voor de zekerheid in het bios.

In de startpost staat nergens dat hij eerst wel een geluidskaart had. En mij heb je niet zien zeggen dat de voeding niet sterk genoeg is.

Volgens mij staat er 'Is je voeding wel sterk genoeg?' en niet 'Je voeding is niet sterk genoeg'
Klein verschil volgens mij. Maar zoals Admin_Frisian: Ssssttttt.

t probleem is opgelost ik heb de oude drivers geuninstalleerd en nu doet alles het tnx.

ik heb inmiddels de oude drivers van die geluidskaart geuninstalleerd maar mijn pc wil alsnog wel is vasthangen door die geluidskaart wat kan ik ertegen doen ?

Controleer hoe het er in Apparaatbeheer uitziet. (Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.)
Klik op het plusje voor "Besturing voor geluid, video en spelletjes".
Zoek het onboard geluidsysteem op, bijvoorbeeld Realtek AC97, of Realtek HD audio, of een andere merknaam. Misschien staat er zelfs een geel icoontje voor, omdat je de stuurprogramma's hebt verwijderd.

Klik rechts op het betreffende apparaat en kies voor "Installatie ongedaan maken". Herstart je PC en annuleer in de Hardware Wizzar die verschijnt de installatie van stuurprogramma's.
In Apparaatbeheer zal dat onboard geluidsysteem nu voortaan een rood icoontje krijgen, maar conflicten met je nieuwe geluidskaart zul je waarschijnlijk niet meer krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan