Probleem met Gembird wnp-rp-002-b

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Vandaag deze repeater aangeschaft voor beter draadloos internet op mijn tweede laptop,PS3 en telefoon op zolder(router staat op begane grond)
De repeater in wandkontakt doos gedaan en de wps knop ingedrukt.
Ik zie hem op mijn telefoon en maak er verbinding mee,hetzelfde met mijn PS3.
Het gaat een tijdje goed dan valt de verbinding weg,het groene controle lampje brand wel maar niet de signaalsterkte streepjes.
Wat doe ik niet goed moet ik nog iets instellen,moet er een lankabel op aangesloten worden?
Op mijn telefoon krijg ik de melding signaal zeer sterk.

Laatst bewerkt:
Wanneer je zo'n repeater voor het eerst gebruikt, dan zul je deze eerst in moeten stellen. Bij die gembird repeater verschijnt er een open netwerk, waarmee je kan verbinden. Wanneer je bent verbonden dan kun je de repeater via een webpagina instellen.(zoals al in de handleiding vermeld zou moeten staan). Bij het instellen hiervan moet je ervoor zorgen dat de repeater verbinding maakt met het bestaande netwerk, meestal zit er een eenvoudige gids in die je helpt bij het instellen, ook wel wizard genoemd.

Handig is ook om het netwerk te hernoemen naar de ssid van de andere router, ipv die ssid_ext. Dan kan je laptop zelf kiezen met welk van de twee toegangspunten deze verbind op basis van sterkte.

Het instellen van zo'n repeater kan redelijk lastig zijn, het is niet zo eenvoudig als het in de muur pluggen en dat die dan meteen zijn werk doet.

Heb je die stappen al doorgenomen?

Ben je op dat moment verbonden met de gembird, en niet met iets anders?

Laptop begane grond heeft verbinding via Sitecom router,om het signaal te versterken naar mijn laptop op zolder heb ik de repeater in stopkontakt op zolder gedaan.
Maar kom dus niet verder met het instellen van de repeater.
Zie de repeater wel staan in laptop beneden en boven en in telefoon heb soms een verbinding ook op PS3 en telefoon maar dan valt verbinding weer weg.
Heb nu wel een uitgebreide handleiding gevonden via Google maar blijf steken bij,http://192.168.10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan