• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met getallen na samenvoegen word/excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Natasja Witteve

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Hoi,
Ik heb een probleem met het samenvoegen van word met excel. Het gaat om een sjabloon voor cheques, waarbij per cheque 2 x hetzelfde "Betrag" moet worden aangegeven, zoals het in excel tabel staat. Na het samenvoegen verschijnen echter bedragen met 10 cijfers achter de , geplaatst

Ik zag dat dit onderwerp al eerder op dit forum aan de orde is geweest. Toen was de oplossing: met rechter muisknop op invoegveld, dan veld bewerken, dan Num Chars kiezen bij veldnamen en bij de getalnotatie 0,00 (of #.##0,00) kiezen. Helaas werkt dat bij mij niet.

Na het bewerken komt er meteen een onbekend getal (206) op de de plaats van het invoegveld "Betrag". (En op de tweede 205.) Na het samenvoegen kloppen de bedragen niet met de excel tabel en staan er twee verschillende bedragen per cheque. Wat doe ik verkeerd?

Bijgaand een deel van het excel bestandje en de twee resultaten.

Groetjes,
Natasja

Bijlagen

Na enige tijd googelen kwam ik zelf op de volgende oplossing, waar iemand anders misschien ook iets aan heeft:

DDE (Dynamic Data Exchange) gebruiken
DDE (Dynamic Data Exchange) is een van de methoden waarmee in het besturingssysteem Microsoft Windows® gegevens tussen toepassingen kunnen worden uitgewisseld. DDE maakt gebruik van gedeeld geheugen om de gegevens uit te wisselen. Als u andere methoden voor gegevensoverdracht gebruikt, kan er een probleem optreden: de gegevens uit het werkblad worden overgebracht in de oorspronkelijke indeling van Excel en niet met de opmaak die u op de werkbladcellen hebt toegepast.

Als u DDE-gegevensoverdracht wilt gebruiken wanneer u verbinding maakt met een Excel-werkblad tijdens een samenvoegbewerking, hoeft u alleen één selectievakje in Word in te schakelen:

Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Algemeen.
Klik op Conversie bevestigen bij openen.
Bij de stap in het samenvoegproces waarbij u verbinding met uw gegevensbestand maakt, selecteert u het Excel-werkblad waarmee u verbinding wilt maken. Vervolgens wordt het dialoogvenster Gegevensbestand bevestigen geopend. Klik op MS Excel-werkbladen via DDE (*.xls) en klik vervolgens op OK. Selecteer in het dialoogvenster Microsoft Excel bij Naam of celbereik het celbereik of werkblad met de gegevens die u wilt samenvoegen en klik vervolgens op OK. De getallen uit het Excel-werkblad worden nu in de samengevoegde documenten precies zo weergegeven als in de werkbladcellen.

Opmerking Het is aan te raden de optie Conversie bevestigen bij openen uit te schakelen nadat de samenvoegbewerking is voltooid. Als u dat niet doet, moet u telkens de conversie van gegevensbestanden bevestigen, ook als dat eigenlijk nergens voor nodig is .

Groetjes,
Natasja

Hoi,
Ik heb een probleem met het samenvoegen van word met excel. Het gaat om een sjabloon voor cheques, waarbij per cheque 2 x hetzelfde "Betrag" moet worden aangegeven, zoals het in excel tabel staat. Na het samenvoegen verschijnen echter bedragen met 10 cijfers achter de , geplaatst

Ik zag dat dit onderwerp al eerder op dit forum aan de orde is geweest. Toen was de oplossing: met rechter muisknop op invoegveld, dan veld bewerken, dan Num Chars kiezen bij veldnamen en bij de getalnotatie 0,00 (of #.##0,00) kiezen. Helaas werkt dat bij mij niet.

Na het bewerken komt er meteen een onbekend getal (206) op de de plaats van het invoegveld "Betrag". (En op de tweede 205.) Na het samenvoegen kloppen de bedragen niet met de excel tabel en staan er twee verschillende bedragen per cheque. Wat doe ik verkeerd?

Bijgaand een deel van het excel bestandje en de twee resultaten.

Groetjes,
Natasja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan