Probleem met Gmail op Galaxy S

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Sinds een week heb ik het probleem dat ik bijna geen email meer binnenkrijg via mijn gmail app op mijn Galaxy S, wanneer ik een wifi verbinding heb.
Ook als ik op synchroniseren klik, geeft hij aan dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Ik heb echter normale verbinding en ook normaal internet (kan via de browser overal heen).

Ik had in het verleden geen last en ook via G3 werkt het (alleen kost me dat teveel data)

Ik heb de cache al weggegppod maar probleem blijft

Heeft iemand een idee of oplossing?

Alvast bedankt. :)

Hallo Buick. Welke provider heb je. En welke Samsung?? Galaxy type nummer is het, heb je ietsje meer, zodat helpers je nog beter kunnen helpen.

Ik heb de oude Galaxy S nog. Mobiele provider T-Mobile en internet van UPC.
Vreemd genoeg kan ik via mijn 3G direct verbinding krijgen, maar via wifi niet, terwijl ik wel gewoon kan internetten op mijn galaxy via wifi. Dus er is een werkende verbinding, allen lijkt het wel of hij geen beveiligde verbinding wil starten.

Oude S toestel. Ja er zijn er vele. Ik keek even voor je op T mobile die hebben nog goede hulp ook. Als die het altijd heeft gedaan en je er maar soms last van hebt is het moeilijk inschatten voor mij. Misschien kun je hier wat uit halen. Klikje

Je meld niet hoe je het ingericht hebt: POP3/SMTP of IMAP.
Ik moet dus gokken dat het POP3/SMTP is, ook al moet je daarvoor bij je accountinstellingen van Gmail dat eerst aangezet hebben.

Probeer het zo (ik heb jouw toestel niet, dus je zult zélf moeten uitzoeken hoe je deze instellingen erin krijgt):
Standaardconfiguratie-instructies:
Server voor inkomende berichten (POP3): pop.gmail.com
SSL gebruiken (encryptie): ja
Poort: 995
Server voor uitgaande berichten (SMTP): smtp.gmail.com
Authenticatie gebruiken: ja
Voor de verbinding is TLS of SSL vereist (encryptie): ja
Poort als je TLS/STARTTLS encryptie instelt: 587
Poort als je SSL encryptie instelt: 465
Accountnaam of gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @gmail.com of @jouw_domein.com)
E-mailadres: je e-mailadres (gebruikersnaam@gmail.com of gebruikersnaam@jouw_domein.com)
Wachtwoord: je wachtwoord voor Gmail

Kies voor het achterlaten van berichten op de server, zodat je via de webbrowser dezelfde nieuwe berichten ziet. Alternatief vul je het POP3 gedeelte niet in (of fake je wat), zodat je het alleen voor verzenden gebruikt, niet voor het ophalen van Gmail mail.

Als je problemen hebt met het versturen van e-mail en hebt gecontroleerd of encryptie actief is voor SMTP in je e-mailclient, probeer je de SMTP-server te configureren op een andere poort (465 of 587).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je meld niet hoe je het ingericht hebt: POP3/SMTP of IMAP.

Nee. De Galaxy draait op Android en heeft een eigen Gmail app. Je geeft daar gewoon je google account op en dan verzorgt hij de synchronisatie van gmail, agenda etc.

Het is trouwens de Galaxy S i9000.

@manamana : Het is geen internetprobleem want zowel via wifi als via 3G kan ik gewoon internetten op de Galaxy. Het lijkt echt iets (wat ik nu merk) gerelateerd te zijn google, want ook de playstore kan ik niet updaten.
Ik krijg de melding : "Kan geen betrouwbare gegevens verbinding met de server tot stand brengen". Op die melding heb ik al gezocht en hij komt vaker voor, maar nergens wordt echt een duidelijke oorzaak/oplossing gevonden. Wat wel lijkt is dat het na een factory-reset gebeurt en dat is ook wat ik anderhalve week geleden heb gedaan.

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen proberen bij vrienden/kennissen/familie te verbinden met hún Wifi netwerk en kijken of het dan beter gaat. Liefst hebben zij dan een heel andere provider (en Wifi router) dan jij hebt en géén router-na-router netwerk (dus Wifi van de provider routermodem).
Meer tips heb ik niet.

Tijs.

Mogelijk toch nog iets gevonden om te proberen/nakijken (maar daarna ook de oplossing in mijn vorige posting uitproberen als het al goed stond of het niet helpt):
You need to set your wifi to never shut off if your using it as a wifi ony device because the default setting is that the wifi shuts off when the screen shuts off to do this....
Go into settings/wireless and networks/wifi settings/hit menu button/select advanced/change wifi sleep policy to "never"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je. Ik ga dat zeker van de week even proberen en laat het dan even weten. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan