Probleem met GPSsignaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik heb een Haicom HI-204S GPS en een HP iPAQ 2010 PDA en de kabel om de apparaten met elkaar en met de sigarettenaansteker te verbinden. Op de PDA is TomTomnavigator 5.200 geinstalleerd.
Probleem: ik krijg geen GPSsignaal. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?
Ik weet in ieder geval niet welk GPSapparaat ik op de PDA moet selecteren. Ik denk dat ik in "Andere NMEA GPS" een keuze moet maken tussen COM 3, of COM 6, of Serielles Kabel an C..., of Serial Cable on BT. Niet in aanmerking komen Infrarotanschluss, en Serial on USB en Bluetooth.
Maar ik zal misschien ook andere dingen moeten doen.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
Alvast dank

Via een ander Helpforum heb ik een half uurtje geleden een advies gekregen en dat werkte perfekt.
Het advies was: sluit de GPS op de sigerettenaansteker en de PDA aan en zet je GPS op de motorkap. De satellieten vlogen binnen.
Daarna de GPS binnen zetten.
Waarom zo? Veel glas in moderne auto's bemoeilijkt het eerste zoeken naar verbinding.
Dus opgelost

Er is zelfs glas in bepaalde types auto's [o.a. een paar Opels en een aantal amerikanen] welke af fabriek airco hebben, met een metaalfilm [om stralingswarmte te beperken] waardoor een GPS never nooit werkt, tenzij met een externe antenne......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan