• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

robmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Ik heb een voorbeeld toegevoegd. Ik wil een grafiek maken met de 5 rijen en de 2 kolommen in de vierkanten. In het bovenste vierkant zijn de onderste 2x2 cellen leggen, in het onderste vierkant komt hier "" te staan door de error die optreedt. Wanneer nu een grafiek van de in het vierkant staande waarden wordt gemaakt komen er 2 verschillende grafieken uit. Nu is het de bedoeling dat de onderste grafiek er net zo uitziet als de bovenste. Dus als er een error zit en het vak dus leeg wordt weergegeven dat dan ook niks in de grafiek aan wordt gegeven en deze waarden worden genegeerd. Moet ik dan iets anders invullen voor ""? Of is er een andere oplossing?

Bijlagen

In cel A30 en A31 ben je aan het delen door nul.........
Dat leverd een foutmelding op.
Verder zie ik niets bijzonders.

In cel A30 en A31 ben je aan het delen door nul.........
Dat leverd een foutmelding op.
Verder zie ik niets bijzonders.

Dat is juist de bedoeling. Er wordt dus een fout gemaakt. Nu staat er in dat hok IF(ISERROR():"";waarde). Dus als er een foute waarde staat komt er "" te staan. Maar ga ik nu een grafiek van het geheel tekenen dan negeert hij deze waarden niet en komen er gekke dingen in de grafiek. Wanneer ik een zelfde grafiek teken met "echt lege" cellen slaat hij ze wel netjes over.

Hello

Doe Ctrl-H, en vervang "" door NA()

Vervang door NB() als je in het Nederlands werkt.

Wigi

Rob,

En om de tekst #N/B te verduisteren, In C27 de Voorwaardelijke Opmaak:
formule =ALS(ISFOUT(A27);WAAR
Dan je lettertype op achtergrondkleur
En kopier deze opmaak naar beneden.

Rob,

En om de tekst #N/B te verduisteren, In C27 de Voorwaardelijke Opmaak:
formule =ALS(ISFOUT(A27);WAAR
Dan je lettertype op achtergrondkleur
En kopier deze opmaak naar beneden.

Dat heb ik ook gedaan. Alleen is het probleem dat de voorwaardelijke opmaak de superscripten niet in die kleur verandert. Alleen de normale tekst, heel vreemd. Heb je hier een oplossing voor?

Dat heb ik ook gedaan. Alleen is het probleem dat de voorwaardelijke opmaak de superscripten niet in die kleur verandert. Alleen de normale tekst, heel vreemd. Heb je hier een oplossing voor?

Dat is inderdaad niet mogelijk, misschien wel voor de VBA virtuosen onder ons?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan