Probleem met grafische adapter op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2013
Goedemiddag allemaal,

Sinds eergister heb ik een probleem met mijn laptop. Ik heb niets veranderd maar uit het niets gaf hij onderstaande 'waarschuwing'.

waarschuwing.JPG

Met het programma Powersuite heb ik al mijn drivers geupdate. Ook heb ik de nieuwste driver voor Radeon (TM) HD 6470M gedownload via het internet.

Op mijn laptop heb ik geen veranderingen gemerkt, het enige probleem is, is dat mijn Photoshop hierdoor niet meer werkt. Deze heb ik nodig voor mijn opleiding dus dit is erg vervelend.

Mijn laptop is een HP Pavilion dm4, hij is een half jaar oud.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dit zou ik erg waarderen!

Ik zou gewoon even je drivers en control center deinstalleren Daarna computer opnieuw opstarten en alles opnieuw downloaden. lijkt mij een probleem met outdated center/driver.

SUCCES!:thumb:

Ik kan het control center niet vinden tussen mijn programma's bij configuratiescherm, of heet dit anders daar? Hoe deïnstaleer ik mijn drivers?

Drivers kan je deinstaleren door rechtermuistknop op deze computer -> eigenschappen -> apparaatbeheer toe te passen daarna de grafische adapter apparaat verwijderen.
het zou iets van amd meoten zijn denk ik gooi alles weg van amd bij je software.

Apparaatbeheer.JPG

Ik kan tussen mijn apparaatbeheer niets vinden waar AMD bij staat. Hier staat de informatie over mijn videokaart:

Videokaart.JPG

Het lijkt me dat dit geen AMD is toch? Maar dan is het raar dat hij dan aangeeft dat hij die waarschuwing gaf...

Radeon (TM) HD 6470M is helemaal niet geinstaleerd zie ik download de driver opnieuw.

Ik heb de driver gedownload, geïnstalleerd, verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en tussendoor telkens mijn laptop opnieuw opgestart maar nog steeds geen verandering...

Goed idee!

Helaas heeft het niet geholpen, ik heb de laatst mogelijke datum gekozen maar ik denk dat het eerder mis is gegaan :(

Ik heb dat programma gerund en na het klaar was gaf het een log bestand. Naar mijn inzien stonden er geen foutmeldingen in en na het opnieuw opstarten van de computer gaf hij nogsteeds dezelfde foutmelding.

bij naam: moet eigelijk HD 6470M staan en niet intel bla bla bla. kijk eens bij rechtermuisknop bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> of je daar een andere kaart kan selecteren.

In de schermafdrukken is alleen sprake van Intel grafische chip, helemaal niets van ATI/AMD.
Van die Intel is dit de Windows 64-bits driver die HP beschikbaar stelt.
hier de Windows 32-bits driver van HP.

Tijs.

Hoi,

Volgens de afbeeldingen die je geeft staat alleen de Intel Grafische kaart aan, die zou je moeten uitschakelen in het BIOS en dan zou hij de Radeon pakken als het goed is.

HIER een post van iemand met hetzelfde probleem.

Misschien is het handig om het VOLLEDIGE type van je laptop te geven, kunnen we iets gerichter zoeken...:thumb:

Ik heb er een ict-er naar laten kijken en mijn grafische kaart is kapot vandaar dat hij niet naar voor komt in apparaat beheer. HP komt de laptop vandaag halen om te repareren.

Bedankt voor alle tips!

Wat betreft de tips: (vanuit mij) graag gedaan.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan