Probleem met grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bigstijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een update (beveiligingsupdate volgens windows zelf) geïnstalleerd, daarmee is de ellende begonnen. Toen mijn laptop klaar was met updaten, sloot hij af en heb ik hem weggezet. De volgende dag kreeg ik een BSOD die snel wegging, ik was hier totaal niet op voorbereid dus kon de code niet noteren, de laptop herstartte toen. Toen kwam hij bij het opstarten niet voorbij het windows logo. Na de laptop 15 minuten aan te hebben laten staan op dit scherm heb ik hem uitgezet en in veilige modus gestart. Het was toen een wilde gok van mij dat het aan de videokaart lag, deze heb ik uitgeschakeld en toen kon ik de laptop wel opstarten. Ik heb bij een clean install, die ik inmiddels zo'n 6 maanden geleden gedaan heb, erg veel problemen gehad met de juiste drivers te vinden voor mijn grafische kaart. Ik kreeg continue BSOD's en heb het toen uiteindelijk wel kunnen fixxen.

Ik heb toen geprobeerd drivers te installeren. Ik heb een ATI Mobility Radeon HD 5470 1GB grafische kaart. Ik heb de drivers via apparaatbeheer, 2x via de AMD site (auto-detect + zelf ingesteld welke serie van de kaarten), 1x via een extern driver programma proberen te downloaden. Ik heb geen probleem met de drivers te installeren, maar als ik dan de computer opnieuw moest opstarten leidde dit tot hetzelfde probleem als eerst, de laptop kwam niet voorbij het windows logo. Op sommige momenten kwam er na dit logo een zwart scherm, maar op een van deze twee dingen blijft hij vasthangen totdat ik hem opnieuw opstart.

Nu heb ik opnieuw een clean install gedaan. Nu herkent hij de kaart niet eens meer en staat er simpelweg bij apparaatbeheer: Standaard-VGA grafische adapter. Ik heb sinds de clean install ook geprobeerd via AMD de drivers te downloaden en dan herkent hij de grafische kaart wel, maar telkens heeft dit tot gevolg dat mijn laptop niet meer kan opstarten. Ik vind het raar dat ik 1x een BSOD heb gehad en dat deze niet meer is teruggekomen.

Het model van mijn laptop is een ASUS K72Jr. Op ASUS staan geen videokaart drivers voor mijn laptop. Hier de specs:
http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/K72Jr/#specifications
Mijn laptop heeft de i5 processor.

Heeft iemand raad?
 
Hoi,


Welkom op Helpmij.nl

Ik heb geen oplossing maar mocht het toch nog goed komen maak dan gelijk een back-up dvd heb je de volgende keer geen last meer.Neen aan dat je drivers van asus zelf ook geprobeerd hebt? en heb je ook de chipset drivers als eerste gedaan ?
 
Hoi,


Welkom op Helpmij.nl

Ik heb geen oplossing maar mocht het toch nog goed komen maak dan gelijk een back-up dvd heb je de volgende keer geen last meer.Neen aan dat je drivers van asus zelf ook geprobeerd hebt? en heb je ook de chipset drivers als eerste gedaan ?

Bedankt,

Ik heb bij reinstall als eerste de chipset drivers geupdate, dat werkte helaas ook niet. Ook heb ik gisteren de back-up dvd gebruikt die ik toen ik mijn laptop voor het eerste configureerde, gebruikt om nogmaals een clean install te doen. Dit leidde tot een zwart scherm na het windows logo. Op de dvd staan de standaard drivers die dus ook niet lijken te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan