Probleem met harddisk

• Onderwerp starter Onderwerp starter BAR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BAR

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Hallo , wie weet antwoord?

Probeer een harddisk met data (geen besturingssysteem, alleen bestanden) werkend te krijgen in een andere PC.'
Harddisk is ingebouwd, inmiddels ben ik zover dat de harddisk herkend is en ook staat vermeld bij hardware en apparaatbeheer.

Echter in de verkenner komt de harddisk niet tevoorschijn.
Waar zou ik naar moeten kijken om dit wel voor mekaar te krijgen?
Iemand een idee?

Bedankt voor je reactie, maar

ben naar schijfbeheer gegaan , zie daar staan schijf 0, C en D de schijf die er al in zat,
die is voor de rest goed.
bij schijf 1 (de nieuwe schijf ) geeft ie een geel driehoekje met een uitroepteken, er staat bij dynamisch en afwijkend!

Lees dit eens door. (Kijk ook naar het einde op welke Windows het artikel van toepassing is!)

Kan / mag je binnen schijfbeheer geen drive letter toewijzen aan die datadisk?

Laatst bewerkt:
Je maakt met PTEDIT de bootpartitie van het type 0B, dan heb je gelijk toegang na een reboot

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=345824

Bovenstaande kwam ik ook nog tegen , heb het programmaatje geopend zag de schijf maar geen idee waar ik 0B in moet geven

Nee , ik kan volgens mij geen driveletter ingeven, het enige wat ik kan doen is
converteren naar standaardschijf maar dan ben ik de data kwijt.

In de helpfunctie van schijfbeheer zag ik net zoals in dat microsoftlinkje dat ik de optie
afwijkende schijven importeren zou moeten krijgen na klik rechtermuisknop op nieuwe schijf, dit krijg ik echter niet , alleen bovenstaande optie.

Er is wel een mogelijkheid om via de opdrachtprompt diskpart te doen alleen weet ik niet of dan al mn data nog kan behouden\?

Enig idee?

Laatst bewerkt:
is inmiddels opgelost, heb inderdaad via bovenstaand programmaatje PTEDIT het type van de betreffende harde schijf veranderd van 42 in 07.
En alles werkt weer perfect.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan