Probleem met harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

X3ore

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Ik heb 2 HD's

d:\ hier staat m'n windows op
c:\ is voor al mijn files..

Nu mij c: is 80GB..
En hij zegt dat ik nog 10GB vrij heb terwijl ik alles selecteer en het op 44GB uitkomt.. ik snap niet waar ineens al die andere GB's heen zijn..
Ik heb gecontroleert en er zijn geen verborgen mappen te vinden.

Ik merkte daarnet ook op als ik m'n backup verwijderde (11GB) dat hij niet bij die 10GB werd bijgeteld, dus ik verwijder 11GB van de c:\ en toch blij ik op 10GB vrije ruimte staan i.p.v 10+11 van die backup..

Ik heb al gereboot na het verwijderen, hitmanpro gedraaid, zonder enige fouten en spyware of wat dan ook.

Ik kan dus nu ook geen backup meer opslaan, en zou dit graag verholpen hebben.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt,
Shane Van Geel

Vrije ruimte

Hoe verwijderde je je backup. Met delete, dan is hij er nog in je prullemand. Dus eerst je prullebak leeg maken.

Gebruikt schift + delete om iets echt te verwijderen.

C:\ is je systeem schijf en d:\ je opstart. Dan zal op C:\ mogelijk je pagefile.sys staan.

Eric.

P.S. Pagefile.sys werd vroeger swap-file genoemd, die gebruikt windows als je intern geheugen niet groot genoeg is om alles te bewaren. Kun je dus niet verwijderen.

Laatst bewerkt:
Jah gwn delete maar is ineens verwijderd omdat ie te groot was voor de prullenbak.

Is het mogelijk die file op mijn d:\ (windows) schijf te zetten en niet op de c:\ ?
Of is er nog een andere oplossing?

dat kan

Maar je moet wel onthouden dat niet alle programmeurs zich netjes aan de regels houden.

Ik zeg dit omdat ik in het verleden ooit een HP printer niet kon installeren omdat ik mijn pagefile.sys had gezet waar ik hem wilde. Pas nadat ik een kleine pagefile.sys op C: had gezet, wilde het programma werken.

Klik met rechts op deze computer en ga naar eigenschappen. Kies de tab geavanceerd en dan instellingen voor prestaties.

Dan de button wijzigen bij virtueel geheugen en daar kan je opgeven op welke schijf je het wilt en hoe groot.

Ik zou deze eens downloaden en kijken waar al mijn ruimte is gebleven.
http://www.jam-software.com/freeware/TreeSizeSetup.exe

Eric.

P.S. een gouden regel is "virtueel = 2 x intern", alleen als je meer dan 1 gig intern hebt zou ik me wat inhouden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan