Probleem met HD in bios van Toshiba Satellite P755

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje60

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Geachte forum leden,

Ik kreeg via Bulletinboard een melding van een bios update (versie 2.0), welnu deze heb ik uitgevoerd
en nadat deze was geinstalleerd starte mijn laptop automatisch op, wat normaal is, maar toen het probleem
Windows 7 bleef hangen in het opstartscherm en kon vervolgens helemaal niets meer, met heel veel
moeite heb ik het weer lopende gekregen, maat ik vond het wel langzaam, dus toen ik in de bios keek
zag ik dat de HD op normaal stond, terwijl deze eerst op fast stond, toen ik de HD op Fast had gezet in de bios
en het weer op starte, tja toen bleef Windows weer hangen, dus kon ik weer opnieuw beginnen.

Dit zijn de HD's in mijn Toshiba:
HDD1/SSD1 (staat nu op normaal, voorheen op Fast)
HDD2/SSD2 (hier staat de recovery op)

Dus hoe krijg ik de HD HDD1/SSD1 weer op fast zonder dat Windows vastloopt.

Alvast bedankt voor uw moeite en tijd,

Groet Palmpje60

Waren er dan problemen met de bios? zo niet waarom dan updaten? zou die vorige er weer opzetten.
Overigens zou je met de w7 dvd de opstartherstel kunnen uitvoeren, miss dat dat wil.

En de validatie gaat via de bios, miss is dat de oorzaak dat het niet wil, zal weinig te maken hebben met fast of gewoon.

Laatst bewerkt:
Na een bios upgrade wordt de bios automatisch op zijn standaard waarden gezet. U zou dus er goed aan doen om alle settings van de bios na te lopen en weer te zetten zoals u dat bij de vorige bios-uitgave ook gedaan heeft.

Hallo Lange Pier & srpchulp,

De bios update werd aangeraden door Toshiba, dus vandaar.

In de bios kan ik de HD wel op Fast zetten, maar dan loopt Windows 7 64 bit vast.

Dit staat in mijn bios:
Wake-Up OnLan: Disabled
Wake on keyboard: Disabled
Critical Battery Wake Up: Enabled
Panel Open-Power On:Disabled
Internal Cir: Enabled
Dynamic CPU Mode: Dynamic Swithc
Core Multi Processing: Enabled
Intel Turbo Boost: Enabled
Keyboard Blacklight: ON
Illumination Led: ON
Sata Interface Setting: Performance

Hardeschijf(en):
HDD1/SSD1: Normaal (deze zou op Fast moeten staan)
HDD2/SSD2: hier staat de recovery op
Execute Disable Bit: Available
Virtualisation: VT-x Only
Intel(R) AT: Disabled
Beep Sound: ON
Sleep and Chrarge: Auto Mode
Sleep and Music: Disabled
USB Legacy Emulation: Enabled

Ik weet niet of u iets aan deze info heeft, maar ik heb het toch maar geplaatst.

Groeten Palmpje60

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan