probleem met hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladybird

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Ik draai normaal een dual boot . win 98 - XP 2 x een 60 Gig Hd Maxtor 7200 rpm . (C 98 D Xp)
verder config = P4 1700, 256MB, Nvidea fx5200, sb live etc
vanmiddag stond mijn pctje gewoon normaal aan draaide XP . ff in de keuken kom terug black screen met een vage melding. > kan de schijfcontrollers niet vinden etc. Hele schijf is niet meer terug te vinden binnen het systeem kan wel gewoon booten via 98 maar de schijf met XP is verdwenen.. ook via fdisk kan ie alleen maar C vinden.

Enig idee wat ik eraan kan doen? owja HD's zijn 1 1/2 jaar oud. kortom help mij please!!!

alweer gefixed.. HD eruit gevist, schoongemaakt, alle stekkers weer vernieuwd en als desert nog een ff een biosupdate.. Simpel eigenlijk he.. Wel jammer dat niemand ook maar een simpele reaktie gaf.. Maar goed thx anyway

Geplaatst door ladybird
Wel jammer dat niemand ook maar een simpele reaktie gaf

Tja, beter geen advies dan een fout of een "slaat nergens op" advies lijkt mij:) Daarbij is hulp bij pc problemen op helpmij uiteraard niet gegarandeerd :confused:

Uiteraard wel gefeli dat je er zelf uit bent gekomen :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door NLspecial

Tja, beter geen advies dan een fout of een "slaat nergens op" advies lijkt mij:) Daarbij is hulp bij pc problemen op helpmij uiteraard niet gegarandeerd :confused:

Uiteraard wel gefeli dat je er zelf uit bent gekomen :thumb:

tnxy en je hebt gelijk hoor.. Had mijn 'probleem' ook op andere fora geplaatst en ook daar weinig tot geen reakties gekregen.. (dus baalde een tikje bij iedereen een bijna pasklare oplossing en ik moet het bij wijze van spreken zelf oplossen)

Mijn HD is dus nu zojuist definitief overleden. Hij 'tikte'en pats weg was ie.. Morgen er maar weer ff uitsleutelen.. Ik hoop het altijd software matig op te lossen heb zelf een pesthekel aan mijn kast uit elkaar sleutelen. (maar doe het wel weet het ook wel bijna allemaal)
Al doet het ding het maar een half uurtje dan kan ik een gedeelte van mijn data gaan redden..

Weet iemand hoe het zit met maxtor? hoelang geven ze garantie? het ding is 1 1/2 jaar oud.

Garantie op je HD heb je denk ik (gezien de leeftijd van de HD) 3 jaar van Maxtor. En anders is de winkel verplicht om je garantie te geven van 2 jaar, dus gewoon even terug brengen. Wens je wel veel succes met het recoveren van je data op die kapotte HD :(

tnxy heb alleen 1 probleem moet het via maxtor zelf doen.. De winkel waar ik de schijf heb gekocht is failliet inmiddels.. Dus ik hoop dat maxtor snel reageert op mijn mailings..

Maxtor is in het algemeen redelijk snel met services... tipje:
zorg ff dat ie ècht kapot is zonder zichtbare schade als je em opstuurt, dan gaat het nog sneller, want een powermax diag er overheen en hij doet het weer een maand heb je ook niets aan.....

Geplaatst door Sarvo
Maxtor is in het algemeen redelijk snel met services... tipje:
zorg ff dat ie ècht kapot is zonder zichtbare schade als je em opstuurt, dan gaat het nog sneller, want een powermax diag er overheen en hij doet het weer een maand heb je ook niets aan.....

ok heb je tip voor me dan?

Keertje laten vallen of zo..... alleen dan wel hopen dat er geen stukken afbreken....

hahaahahha.. Nou kweet ut zo ongeveer nie meer.. Sleutel net mijn schijf eruit leg het kreng op zijn zij neer. Reboot de pc en pats zonder vreemde geluidjes start het kreng op. Geen vage meldingen enz. Maar volgens mij moet een Hd altijd stabiel ingebouwd worden .. Tja het blijft vreemd allemaal.. Hij geeft nu ook geen vreemde geluiden meer.. Ook na simpel 3 a 4 keer rebooten gene problemen.. Als ik het kreng weer in de sleuf hang dan doet ie het weer niet.. Iemand enig idee of ik het kreng op zijn zij mag laten staan? Of geeft dat problemen? (oooo geef mij maar software daar kan ik tenminste wat mee!!! )

Denk dat ik het kreng maar even subliem laat vallen ofzo.

Wellicht zit er iets los, waardoor de hd het op z'n kant wel doet. Als je je hd opstuurt en dat er bij vertelt, zullen ze het testen en is het aannemelijk dat je een nieuwe krijgt, of dat het gerepareerd wordt.

Laat hem eerst gewoon een paar dagen op zijn kant staan voor dat je hem terug stuurt misschien is hij niet stuk en klemmen de schroefjes een beetje teveel tegen de behuizing dan zit hij gewoon te strak dat heb ik nl. ook een keer gehad maar het kan ook aan de ide pinnetjes of je kabel liggen ene keer wel contact andre geen contact misschien is er iets met je dual boot allemaal moeilijk ga dat maar eens uitzoeken. het is wel zo dat als de controller van je schijf vast loopt dus als hij niet verder wil kan je rebooten wat je wil maar blijft hij vastzitten dan moet je computer echt even helemaal uit en dan weer aan op die manier reset je de controller van je schijf. misschien heb je hier allemaal niets aan maar ik leef met je mee.
succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan