probleem met heatsink nvidia geforce4 mx4000

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Heb probleempie met videokaart.

Deze was namelijk nogal stoffig. Ik wou hem dus ff schoonmaken dus ik schroefde het paneeltje met de port voor me beeldscherm los. Ik haalde het trickertje over van me agp slot zodat ie loskwam. En vervolgens haalde ik hem eruit. zoals het moet dus.

Nou bleef ie tog een beetje vast zitten. ik trok dus harder aan me kaart en me hand gleed naar de heatsink to. Heel eventjes trok ik dus aan de heatsink. Maar omg hij verschoof een beetje. ik probeerde hem weer goed recht te zetten en toen ik dacht dat ie recht stond ging ik verder met mijn werk.

Uiteindelijk is het me gewoon gelukt. de pc starte ook zonder moetie op met normaal beeld en zonder errors. Alleen nu vraag ik me af van hoe kan ik nu controleren of de heatsink nog wel goed werkt.

Ik hoor mensen wel eens zeggen van dat je de temperatuur in everest kan bekijken alleen ik snap niet waar. Ik gebruik everest home edition en ik heb geen keuzes uit temperaturen ofzo. Als iemand weet waar ik moet kijken voor de temperaturen incl of me heatsink het ineens niet begeeft bedankt dan alvast.

NOTE: sinds ik weet dat me videokaart onder 10 - 20volt spanning staat ben ik maar ff dom gaan doen en me hand op de sink gelegd. Verder geen schokjes zover ik weet hij voelde ook niet bepaald warm aan. Maar toen ik me hand er steviger oplegde voelde ik lichte schokjes en een heel klein beetje warmte verschil. Ik dee verder niks met me pc overigens. Nou weet ik niet of dit wel zo hoort maarja dat zal iemand me zometeen wel uitleggen hoop ik.

Bedankt alvast voor de moeite:thumb:

Wederom een nutteloze kick van je verwijderd. Het is niet nodig om binnen 1 dag je vraag omhoog te schoppen. We zijn hier allemaal vrijwillig en hebben ook nog een leven naast Helpmij. Soms is er gewoon niemand online, die een antwoord kan geven op jou vraag.

Nu je vraag:
Zit de Heatsink nog vlak op de GPU? Zo ja, dan kun je de kaart gewoon gebruiken.
Afhankelijk van het type videokaart kun je wel of geen temperaturen van je kaart krijgen. Zolang jij de Heatsink nog met je handen kun aanraken, zonder hitte te voelen, is er niks aan de hand.

Laatst bewerkt:
Hij zit er nog gewoon op in de buurt van de gpu.
Ik wist zelf niet of dit dus een groot probleem kon zijn maar dat blijkt dus heel erg mee te vallen.

bedankt:thumb:

op de gpu. maar hij zit nu wel losjes. hij zit niet helemaal op de kaart. hij hangt er een hee klein beetje onder. Hopelijk snap je wat ik ongeveer bedoel is nogal moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je er wat mee kan.

Maar ik eb game gespeeld en er was niks aan de hand.

Laatst bewerkt:
Normaal moet een Heatsink vlak en toch wel vast op de GPU zitten.

Ja.

Ik heb nu ook me kaart losgekopeld. En nu heel voorzichtig uiteraard:o
en ik kwam erachter dat die. Hoe kunnen we het noemen schroefjes een beetje los zitten.

Ik weet niet hoe je het noemt maar ze houden de heatsink aan de gpu vast. alleen die schroefjes zoals ik ze noem dan zitten als het ware niet helemaal vast geschroefd. Daardoor zit mijn heatsink nu niet helemaal vast.

Maar kan ik mijn heatsink er gewoon weer strak op draaien of moet ik nu maar gewoon hopen dat er geen problemen uit onstaan.

NOTE: Ik kan verder wel gewoon gamen en andere grafische handelingen uitvoeren.

Verder kan het me trouwens niet veel schelen of die mx4 de prullenbak in gaat elk moment. Je weet vast wel waarom. Niet egt een pegpresteerde gpu. maar als ik hem nog ff kan gebruiken voor dat ik mijn nieuwe upgrade ga toepassen dan zou dat natuurlijk geweldig zijn.

Laatst bewerkt:
Kijk of je voorzichtig de Heatsink weer vaster kan zetten. Het is inderdaad geen topkaartje meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan