probleem met herinstalatie van xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiosna

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Berichten
10
hallo allemaal,ik kan xp home niet meer installeren na formatteren van de harddisk,de setup met de cd verloopt vlekkeloos,als de gegevens op de harde schijf staan sluit setup na 15 /sec af en start weer op,dan begint het hij gaat gewoon terug opstarten vanaf cd en de hele procedure wordt ge woon opnieuw gedaan,ik ben een leek op de pc wat moet/kan ik doen .Graag een antwoordje ondertussen vrgr aan allen wiosna
 
Na de setup start je pc waarschijnlijk opnieuw op en wordt gevraagd of je vanaf cd rom wil starten, hierop geen aktie ondernemen, maar gewoon doorlaten gaan. Als je nl ja zegt dan begint hij inderdaad weer van voren af aan
 
Na de setup start je pc waarschijnlijk opnieuw op en wordt gevraagd of je vanaf cd rom wil starten, hierop geen aktie ondernemen, maar gewoon doorlaten gaan. Als je nl ja zegt dan begint hij inderdaad weer van voren af aan

hallo Dat is het juist hij vraagt niks maar gaat gewoon terug naar de cd???
 
Kijk eens in je bios naar de startupsequence
beste robertflink
de opstart volgorde is floppy /cdrom /harddisk/ ikheb dat al eens veranderd naar cdrom/harddisk/floppy spijtig genoeg was het bij het herstarten nog steeds hetzelfde liedje inderdaad hij herstarte de hele procedure opnieuw vanaf de cd groetjes wiosna
 
Het moet zijn cdrom/harddisk/floppy maar het lijkt wel of hij je harddisk niet ziet, hoor je wel je floppy draaien bij weer opstarten
 
problemen met herinstalatie xp home

Het moet zijn cdrom/harddisk/floppy maar het lijkt wel of hij je harddisk niet ziet, hoor je wel je floppy draaien bij weer opstarten

bij het opstarten hoor ik wel een raar geluid net vooralleer hij terug naar cd gaat,mischien is dat normaal,en hoor ik alleen nu dat geluid omdat ik nu meer met het probleem bezig ben,dan gewoonlijk,er werd me zelfs al ingefluisterd als zou mijn moederbord naar de bliksem,zijn en dat het daarom niet meer gaat,zou dat kunnen? dat zou pas een ramp zijn,dus op de vraag of mijn floppy draait bij het opstarten moet ik vandaag schuldig blijven ik zal er morgen eens extra op letten, vriendelijke groet wiosna:rolleyes:
 
bij het opstarten hoor ik wel een raar geluid net vooralleer hij terug naar cd gaat,mischien is dat normaal,en hoor ik alleen nu dat geluid omdat ik nu meer met het probleem bezig ben,dan gewoonlijk,er werd me zelfs al ingefluisterd als zou mijn moederbord naar de bliksem,zijn en dat het daarom niet meer gaat,zou dat kunnen? dat zou pas een ramp zijn,dus op de vraag of mijn floppy draait bij het opstarten moet ik vandaag schuldig blijven ik zal er morgen eens extra op letten, vriendelijke groet wiosna:rolleyes:

ik heb vandaag gekeken en moet zeggen dat de floppy nietwerkt;en heb nu ook de indruk dat hij bij de herstart ook de hd niet/nietmeer herkend, maar setup schrijft toch naar de hdisk? begrijpe wie kan ,ik begrijp er niks meer van tot voor delaatste format werkte alles nog perfect. groet van ww(wanhopige wiosna)
 
Toch niet toevallig een SATA schijf he, een geen IDE???
 
Ik ken je bios versie niet, maar gewoon even doorbladeren, kom je vanzelf bij info over schijven en cd spelers etc.
 
Ik ken je bios versie niet, maar gewoon even doorbladeren, kom je vanzelf bij info over schijven en cd spelers etc.
deschijf wordt netjes herkent in de bios, ze staat als master disk, de cdrom staat eveneens als master, is dat normaal? wiosna
 
Zoals al eerder gezegd een aantal maal: wanneer ze beide op een aparte ide poort zitten zijn ze allebei master.
Zitten ze op dezelde ide poort, dan harddisk master en cd slave
 
Zoals al eerder gezegd een aantal maal: wanneer ze beide op een aparte ide poort zitten zijn ze allebei master.
Zitten ze op dezelde ide poort, dan harddisk master en cd slave
Is dat dan de reden ,ofkan het de rede zijn dat hij niet ,bij heropstart van setup naar de harde schijf gaat,en telkens naar cdrom? sorry voor mijn onkunde terzaken maar, stel dat ik xp op een andere pc instaleer op die harde schijf ,kan hij dan opstarte op mijn pc? wiosna
WILLEN JULLIE NU EENS IETS WETEN ?MIJN VRIEND LEENDE MIJ ZIJN VISTA HOME PREMIUM?GELOOF HET OF NIET DE INSTALATIE GAAT GEWOON VERDER ZONDER ENIG PROBLEEM?MIJN XP DARENTEGEN BLIJFT STOTTERREN,het is zelfs erger want als ik nu xp setup wil doen komt er op het scherm OVERWACHTE FOUT OPGETREDEN d:/xpsp1/base/boot/setup/arcdisp.c.
 
Laatst bewerkt:
hallo, srry voor het lang wegblijven op het forum,het probleem doet zich nog steeds voor, heb een memtest gedaan/harde schijf gecontroleerdmet een tool van Seagate/windows repair.... en zoverder,geheugenlatje vervangen, andere harddisk geprobeerd,nieuwe xp schijf gehaald,nogaltijd gaat setup terug naar de cd,bij terug opstarten,ik begin stillaan te denken dat het aan mijn mobo ligt, ........ WIOSNA:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan