Probleem met het beveiligen draadloos netwerk meerdere laptops, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjolein23

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Hoihoi,

Ik heb 2 laptops, allebei met Vista erop. Ik heb een draadloos netwerk, mijn router is een EM4450 van Eminent.

Nou komt het probleem, even gekopieerd van een andere site:

Ik krijg het maar niét voor elkaar om 2 laptops op een beveiligd netwerk te krijgen.
Als ik het bij nr 1 doe, dan doet nr 1 het prima op het beveiligde netwerk, maar nr 2 krijg ik er dan met geen mogelijkheid op. Dan blijft hij zeggen dat de instellingen van het netwerk niet overeen komen met de instellingen van de computer. Doe ik nr 1 weer gewoon op onbeveiligd, doet nr 2 het ook weer. Maar wil ik op nr 2 dan een wachtwoord invullen, dan zegt nr 2 hetzelfde: dus dat de instellingen niet overeen komen. Om dan weer contact te krijgen met de router, moet ik de router eerst resetten.
Op nr 1 en nr 2 zitten allebei windows vista e.d. Ik snap niet waarom het niet werkt..

Iemand zei me eens dat ik bepaalde instellingen moet wijzigen op mijn netwerk. Heeft iemand enig idee welke? Ik zit nu al maanden met een onbeveiligd netwerk, dat is dus ook niet je van het.

bedankt alvast..Groetjes, Marjolein

Dat ligt vermoedelijk aan je beveiligingsinstelligen.
De instellingen die werken op de beveilgde laptop precies zo overnemen, en het zou in orde moeten zijn
Suc6

Maar ja, als het netwerk niet beveiligd is, moet je eerst beginnen met je router.
Instellen met WPA en de sleutel (die jezelf ingeeft) overnemen op je laptops.

Star->uitvoeren->cmd->ipconfig->gateway adres noteren.
Webbrowser openen, en gevonden ip adres intypen. Bv. http://198.162.X.X
X staat uiteraard voor de andere cijfers die je gevonden hebt.
Gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (iets van admin en admin,staat in de handleiding van je router)
Wireless instellingen aanpassen, dus beveiligen en de rest wijst zich vanzelf.
Suc6

Laatst bewerkt:
Nou, dat is het probleem. Dat werkt dus niet. Ik heb dat zelf ook al tig keer geprobeerd.
Als ik op mijn nieuwe laptop ook maar iets wil instellen, dan krijg ik al geen contact meer met de router. Op mijn oude laptop lukt het allemaal prima.

Welk merk is het?
Als het een Acer is moet je de acer wlan software verwijderen.

Mogelijke oplossingen:
- Zorg ervoor dat je een dynamisch IP hebt ipv statisch.
- In het scherm uitvoeren volgende invoeren: services.msc en dan de 3e van onderen is "wlan auto zero configuration" de status daarvan moet zijn: gestart en automatisch.
- Andere optie is dat je TCP/IP instellingen zijn vervuild.
ga naar start, type in: cmd, dan rechtermuis en openen als admini. dan invoeren:
ipconfig /release <druk op enter> ff wachtuhhh
ipconfig /renew <pc overnieuw opstarten>

mocht dit geen baad hebben doe dan:
netsh winsock reset en daarna
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Wat is een dynamisch en statisch ip? :rolleyes:
Sorry ben niet zo'n digibeet haha! De rest kan ik wel eens gaan proberen, hopen dat t lukt!

Het zijn overigens beide acer laptops, maar nr 1 doet het dus wel gewoon prima. Maar nr 2 dus niet. En nu ik weer een poging heb gedaan doet hij weer hetzelfde. En die andere opties werken dus ook niet :(. Ik krijg nu de router niet eens meer gereset aah!

Oké terug bij af.

Router gereset, en wachtwoord er via de andere laptop weer afgehaald. Nu kan ik er weer met beide op. Maar helaas is het verhaal opnieuw: als ik bij mijn nieuwe een ww erop zet, gaat hij van internet en kom ik er ook niet meer op. De oudere laptop komt er altijd op. Ik snap er de bieten van..

Oké terug bij af.

Router gereset, en wachtwoord er via de andere laptop weer afgehaald. Nu kan ik er weer met beide op. Maar helaas is het verhaal opnieuw: als ik bij mijn nieuwe een ww erop zet, gaat hij van internet en kom ik er ook niet meer op. De oudere laptop komt er altijd op. Ik snap er de bieten van..

dit gedaan? in cmd?

wat voor beveiliging gebruik je? wpa of wep? heb je ze al eens omgedraaid? gezien t beide vista is, heb je je eigen netwerk al eens verwijderd uit die ingestelde draadloze netwerken lijst? (de wlans die zijn geconfigureerd, ik bedoel dus niet de netwerken waaruit je kan kiezen)

Laatst bewerkt:

dit gedaan? in cmd?

wat voor beveiliging gebruik je? wpa of wep? heb je ze al eens omgedraaid? gezien t beide vista is, heb je je eigen netwerk al eens verwijderd uit die ingestelde draadloze netwerken lijst? (de wlans die zijn geconfigureerd, ik bedoel dus niet de netwerken waaruit je kan kiezen)

Ik heb dat bovenste inderdaad gedaan. Daar merkte ik verder niks van. Ik gebruik wpa. Volgens de eminent bijsluiter moest dat. Bij wep moet je iets invullen waar ik de boel niet van snap :o:rolleyes:

Hoe moet ik mijn eigen netwerk verwijderen? Je bedoelt dan de eminent? Maar hoe vind je die dan weer terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan