Probleem met het gebruiken van Windows Live Messenger (2009)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorrdyyDjoko

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
21
Hallo,

Ik heb vandaag de nieuwste msn gedownload en geinstaleerd. De instalatie enz. gingen goed. Toen alles klaar was wilde ik me aanmelden maar dit lukte niet. Ik krijg steeds dit :
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanmelden bij Windows Live Messenger niet mogelijk
Het aanmelden bij Windows Live Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is.

Foutcode : 8000401a
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik heb ook een labtop en daar heb ik dezelfde msn en daar doet hij het wel gewoon. Maar ik wil ook op de PC op msn kunnen.

Als ik problemen met verbinding oplossen doe krijg ik overal vinkjes behalve bij Host-Bestand en daarbij staat : Je host - bestand bevat verwante Windos Live Messenger-gegevens die de naamoplossing storen.

als ik dan op herstellen drukt gebeurt er wel wat maar het probleem is er nog steeds.

Willen jullie mij alstjeblieft helpen !? Ik word er gek van.

Alvast bedankt. Groetjes Jordy,
 
Citeer hier dan even (een stuk van) je Hosts bestand.

In Windows XP: notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
In Vista: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je Bureaublad
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren
In het geopende cmd-venster: notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

We horen/zien het wel.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie:thumb:

Ik snap alleen niet wat je bedoelt, kun je het duidelijker uitleggen alstublieft?
 
Ok, het gebruik van een hosts-bestand gaat vóór het gebruik van DNS voor het oplossen van namen zoals www.google.nl naar een (ip-)adres.

Noem DNS de Gouden Gids: Je zoekt een bedrijf, en daar hoort een adres bij. Je zou daarvoor de Gouden Gids kunnen nemen. Jij onthoudt alleen de naam van het bedrijf, en de Gouden Gids zoekt voor jou het precieze adres ervan. De Gouden Gids is dan het DNS.
Echter: Als jij zelf in je adressenboekje een adres invult voor een bedrijf, dan gaat dat vóór het Gouden Gids-systeem. Het adressenboekje is het Hosts bestand.
Stel nu dat malware iets in je adressenboekje stopt, bijv. een nep-adres voor www.google.nl of een update-site van je anti-virus software, dan kan daarmee resp. je webbrowser en je antivirus software 'naar het verkeerde adres' worden gestuurd.
Het wordt ook op de andere manier gebruikt, waarin anti-malware software gevaarlijke websites in je adressenboekje zet en omleidt naar een plek waar je geen gevaar loopt.

Normaal gesproken staat er in een Hosts bestand bar weinig, want normaal verlaat je je op de Gouden gids (=DNS). Hieronder wat er in een normaal XP Hosts bestand staat (hiervan worden regels die met een # beginnen als commentaar gebruikt; de enige effectieve ingang die er in staat is het 'omleiden' van de naam localhost naar 127.0.0.1):
Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1       localhost

Stel nou dat voor MSN-gebruik nodig is om het adres te weten van by1msg2275510.gateway.edge.messenger.live.com
Het adres is daarvan normaal gesproken (via DNS opgevraagd): 207.46.106.84
maar in je Hosts bestand staat iets heel anders:
100.100.100.100 by1msg2275510.gateway.edge.messenger.live.com
dan gaat MSN proberen contact te zoeken met 100.100.100.100 ipv. 207.46.106.84. Is 100.100.100.100 geen MSN-server, dan komt de verbinding dus niet tot stand.

Vandaar dat je je hosts-bestand moet nakijken op omleidingen van MSN-sites.
Zie mijn instructie hoe je dat kunt doen onder XP of Vista.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, sorry dat ik een heletijd niet meer heb gereageerd maar ik was op een lange vakantie;)

Ik heb nu helaas nog steeds dit probleem. Ik heb geprobeerd wat dnties had gezegt. Ik snap nog steeds niet goed wat ik moet doen. Ik heb mijn host-bestand geopend maar ik weet dan niet wat ik verder moet doen.

Kunnen jullie me alsnog verder proberen te helpen??

Alvast bedankt !

Groetjes, Jordy:thumb:
 
Post dan de inhoud van het hosts bestand.

Tijs.
 
Oke, hoe open ik mijn host dan? ik heb XP. Want ik heb nu wel een host open staan maar ik denk niet dat dat het juiste is ?

Groetjes, Jordy
 
Ik praat over het hosts bestand, niet over een host bestand.
Dus nogmaals in de herhaling:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts

(dus incl. een 's')...

We zijn/horen het wel.

Tijs.
 
Okee die heb ik nu open staan en er staat heel veel in. Welk gedeelte moet ik hier plaatsen??

Groetjes, Jordy
 
Okee die heb ik nu open staan en er staat heel veel in. Welk gedeelte moet ik hier plaatsen??

Groetjes, Jordy

Je hoeft op zich hier niets te plaatsen, wat je moet doen is de regels verwijderen waar websites worden omgeleid die eindigen met:
passport.com
passport.net
msn.com
hotmail.com
live.com
microsoft.com

PS: Je kunt Ctrl-F gebruiken om te zoeken; let er wel op dat je bij elke zoekterm begint vanaf het begin van het bestand.
Daarna afsluiten met het rode kruisje en kiezen voor Opslaan. Daarna de computer herstarten.

Alternatief is om het bestand eerst op te slaan onder een andere naam, dan Kladblok afsluiten en diezelfde opdrachtregel opnieuw uitvoeren.
Daarna de volledige inhoud vervangen door wat ik in mijn posting van 21 juli 2009 18:23 geciteerd heb (hier), rode kruisje drukken, Opslaan en daarna de computer herstarten.

Tijs.
 
Ik heb het geprobeerd en weer zonder resultaat:(

Ik heb alles weggedaan zoals je had vertelt dus ik heb alles wat met msn.com eindigt enzo heel de regel verwijderd. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart. Ik heb ook de volledige inhoud vervangen door dat stukje van jouw. En opnieuw opgestart als ik het dan weer datgene open in uitvoeren krijg ik weer de hostsbestand die ik eerst had zonder al die aanpassingen en ik heb het egt opgeslage. En msn doet het nog steeds niet ...

Wat nu ?

Groetjes Jordy
 
Eerste wat je kunt doen is nogmaals de inhoud van het hosts-bestand aanpassen naar de inhoud waar ik het over had (dus zo kaal mogelijk).
Daarna (vóórdat je herstart) nóg een keer het hosts-bestand openen om te zien of je aanpassingen er nog instaan. Pas daarna herstarten.

Tijs.
 
Ik heb het weer geprobeerd. En ik doe de aanpassing en alles wat je zegt en ik druk op opslaan maar dat doet hij blijkbaar niet, want elke keer als ik opnieuw die opdrachtregel in uitvoeren open dan krijg ik weer de oude onaangepaste hosts bestand...

Wat nu?:(

Groetjes, Jordy
 
Kijk even na welke wijzigingsdatum er wordt vermeld bij het hosts bestand. Is dat de datum dat je inderdaad wijzigingen hebt aangebracht, dan is er blijkbaar een of ander virus of juist anti-virus programma dat telkens de inhoud weer verandert/terugzet.
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\drivers\etc
Vraag de Eigenschappen op van het bestand hosts, en kijk naar Laatst gewijzigd datum + tijd.

Overigens wil ik je in dit speciale geval wel rechtstreeks helpen ipv. via het forum. Klik hiervoor op mijn schuilnaam (dus op "dnties" links van dit bericht), en kies voor "Stuur e-mail naar dnties".

Omdat MSN niet bij je werkt zal ik een telefoonnummer nodig hebben en je e-mail adres. Ik neem dan wel contact op voor de verdere stappen om ondersteuning te geven op afstand.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan