• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met het optellen van excel tijden,kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ictprobleempje

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Hi allemaal,

Ik ben bezig met een uurenregistratie en het enige probleem is dat ik het totaal nit goed opgeteld krijg ik denk dat het komt omdat het boven de 24 uur is, er klopt gewoon niks vt nareken dan is het bv 17, 5 uur een excel geeftaan 19 uur.

Zou iemand mij misscien kunnen helpen door het voor mij na te kijken heb alles al geprobeerd maar het wil niet werken:(

U zou mij er erg mee helpen!

Groetjes

Bijlagen

Wellicht gaat de formule in J34 niet ver genoeg.

Haal ook de kringverwijzingen uit je file, dat duidt heel vaak op foute formules.

Wigi

Hoe haal ik kringverwijzingen eruit dan? sorry ben erg onbekend met excel. En ik heb het net even aan mijn klasgenoot laten zien en die zei dat de uren wel klopte omdat 0.45 u en 0.45 uur opgeteld wordt als 0,75 in die trant.

Nog een vraagje ik heb de begintijd en de eindtijd iedere keer opnieuw opgeteld ipv alles in een keer wist nit hoe dit ging, kan de docent zien of je iedere keer een formule heb getikt of dat je alles in een keer hebt gedaan?

groetjes

Hoe haal ik kringverwijzingen eruit dan?

Loop al je formules eens na. Bijvoorbeeld cel N70 op het blad 'algemene urenregistratie'. Of heet het blad 'algemene urenregistratie met extra spatie achteraan'?

De docent kan alles zien wat jij ziet.

Ik heb nog een vraagje de manir die ik net vertelde dus dat excel 45 minuten als 0.75 optelt is dit goed of is er een manier dat hij 45 min echt als 0,45 optelt?

alvast bedankt

Ik heb nog een vraagje de manir die ik net vertelde dus dat excel 45 minuten als 0.75 optelt is dit goed of is er een manier dat hij 45 min echt als 0,45 optelt?

alvast bedankt

Ik begrijp niet waarom je dat zou willen doen.

Geef de tijden in zoals Excel ze verwacht, en Excel zal dan wel optellen voor jou.

Zet de opmaak van de cel op :mm (heb je al gedaan :thumb:) en dan is de kous af.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan