Probleem met homeplugs

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb drie desktops (linux Mint/Windows) verbonden met de nieuwste KPN modem/router. Dat gebeurt met homeplugs: 2 Devolo 200 Mini's (waarvan een aan het modem) en twee van het merk Homeplug (type 500 met elk drie aansluitingen). Dat werkt al jaren prima. Sedert ik het nieuwe KPN-modem heb, is de homeplugverbinding traag of valt weg. Soms werkt de ene desktop wel goed en de andere niet, dat wisselt. Gisteren maar eens de Devolo Cockpit geïnstalleerd en zie tot mijn verbazing behalve mijn eigen vier homeplugs ook twee onbeveiligde Devolo's 500, waarvan eentje met beveiligde wifi. Ik heb ze via de Devolo Cockpit verwijderd. Mijn vraag is: hoe kan dit in een betonnen woning uit 74 met gescheiden electra? Vraag twee: hoe kan ik checken of mijn netwerk nu veilig is. Ik had de encryptie/beveiligingstoets namelijk ingedrukt en heb dat nu nog maar een keer gedaan. Dan zou mijn eigen netwerk dus veilig moeten zijn, maar is dat zo?

Laatst bewerkt:
ik zou alles resetten naar de fabrieksinstellingen, en dan één voor één weer installeren.

Een goed sterk wachtwoord (via knop of handmatig ingesteld) zorgt er in ieder geval voor dat er niemand rechtstreeks bij je netwerk kan. Wat je nu ervaart is een bekend nadeel van homeplugs. Je netwerk informatie wordt uitgezonden over het stroomnet en hoeft dus niet perse binnenshuis te blijven.

Ga maar eens 3 deuren verderop vragen. Mogelijk dat diegene ook homeplugs heeft hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan